Historical collections in libraries
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: 02-S1BN12.2015
| Module name: | Historical collections in libraries |
|---|---|
| Module code: | 02-BN-S1-ZKB05 |
| Programme code: | 02-S1BN12.2015 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | W ramach modułu studenci zdobędą zaawansowaną wiedzę związaną zabytkowymi księgozbiorami, więc informację z zakresu między innymi bibliologii, architektury, historii sztuki i kultury. Realizacja modułu sprawi, że student posiądzie wiedzę dotyczącą instytucji związanych z zabytkowymi księgozbiorami. Przy rozbudowywaniu wiedzy pogłębi swój zasób terminologiczny z zakresu poruszanych zagadnień. Będzie potrafić krytycznie oceniać literaturę przedmiotu i identyfikować wytwory kultury. |
| Prerequisites: | Wiedza z zakresu przedmiotów humanistycznych zdobyta w szkole średniej oraz informacje, kompetencje i umiejętności związane z modułami: historia książki i bibliotek, historia filozofii, teoria i historia kultury. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student ma poszerzoną wiedzę na temat kluczowej roli księgozbiorów, jej twórców, odbiorców w procesach komunikowania się i tworzenia dziedzictwa kulturowego ludzkości. Poznaje typy bibliotek, modele ich tworzenia oraz style architektoniczne, w których umieszczano kolekcje książkowe, kartograficzne, muzyczne itd. [ZKB05_1] |
K_W02 [5/5] |
Student zna terminologię związaną z stylami architektonicznymi, budownictwem bibliotecznym i ze sztuką wykorzystywaną przy projektowaniu przestrzeni bibliotecznych oraz zagadnieniami z nią powiązanymi. [ZKB05_2] |
K_W07 [4/5] |
Student, wykorzystując i zestawiając informacje nabyte podczas zajęć, z już posiadanymi z innych modułów, potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące historii bibliotek, ich kształtu i roli na przestrzeni wieków. [ZKB05_3] |
K_U05 [4/5] |
Korzystając z różnych typów źródeł i prac różnych autorów, student potrafi w sposób samodzielny pozyskiwać informację, a co za tym idzie rozwijać wiedzę i umiejętności badawcze krytycznie oceniając piśmiennictwo związane z historią bibliotek. [ZKB05_4] |
K_U04 [4/5] |
Potrafi identyfikować a także umiejscowić wytwory kultury, jakimi są szeroko rozumiane zabytkowe księgozbiory oraz zestawiać je z posiadaną wiedzą. [ZKB05_5] |
K_U13 [5/5] |
Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionalnego, narodowego i światowego związanego z zasobami zabytkowych księgozbiorów i zagadnieniami z min powiązanymi. Mając świadomość np. ewolucji stylów architektonicznych, w których przechowywano i przechowuje się cenne kolekcje, student jest otwarty na nowe idee, gotowy do rewidowania swego zdania w świetle nowej wiedzy. [ZKB05_6] |
K_K02 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Test [ZKB05_w_1] | Test sprawdzający poziom przyswojenia wiedzy z zakresu omawianej problematyki. |
ZKB05_1 |
| Prezentacja [ZKB05_w_2] | Samodzielne przygotowanie pracy pisemnej bądź prezentacji będącej
analizą wybranego zabytkowego księgozbioru. |
ZKB05_2 |
| Ocena ciągła [ZKB05_w_3] | Ocena przygotowania, aktywności i zaangażowania w prace na zajęciach. |
ZKB05_1 |
| Projekt [ZKB05_w_4] | Przygotowanie w grupach analiz/omówień przykładów zabytkowych
księgozbiorów i form ich prezentacji w Internecie. |
ZKB05_3 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [ZKB05_fs_1] | Wykład konwersatoryjny przybliżający wiedzę z zakresu
zabytkowych księgozbiorów. |
15 | Lektura uzupełniająca zgodna z zaleceniami prowadzącego |
15 |
Test [ZKB05_w_1] |
| laboratory classes [ZKB05_fs_2] | przygotowanie projektów, praca w grupach oraz samodzielna związana z omawianiem, w ujęciu chronologiczno-problemowym, poszczególnych przykładów zabytkowych księgozbiorów. |
15 | lektura zgodna z zaleceniami prowadzącego, przygotowanie
projektów. |
15 |
Prezentacja [ZKB05_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||