Praktyka dydaktyczna w szkole ponadpodstawowej
Field of study: German Studies
Programme code: W1-S2FG19.2025

Module name: | Praktyka dydaktyczna w szkole ponadpodstawowej |
---|---|
Module code: | W1-FGS2-PD |
Programme code: | W1-S2FG19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | German |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Zgodnie z programem studiów II stopnia studiujący są zobowiązani do realizacji praktyki zawodowej – dydaktycznej w wymiarze 60 h w szkole ponadpodstawowej. Celem praktyki zawodowej jest praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów, a także ocena własnych kompetencji: językowych oraz interpersonalnych. Wybierając placówkę, w której odbędą się praktyki zawodowe, studiujący przygotowują się do wejścia na rynek pracy oraz dokonują wstępnego zaprogramowania rozwoju własnej ścieżki zawodowej. W czasie pobytu na praktyce studiujący realizują założone efekty uczenia się, zapoznają z życiem szkoły oraz współpracują z nauczycielem języka niemieckiego, będącym ich opiekunem. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami języka niemieckiego w szkole ponadpodstawowej w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. [ D2.K1] [K01] |
FG_K02 [2/5] |
potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów w szkole średniej oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej. [D2.U1] [U01] |
FG_U01 [3/5] |
potrafi zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji języka niemieckiego lub zajęć. [D2.U2] [U02] |
FG_U09 [1/5] |
potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. [ D2.U3] [U03] |
FG_U07 [2/5] |
zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę ponadpodstawową w zakresie nauczania języka niemieckiego. [D.2.W1] [W01] |
FG_W10 [2/5] |
zna i rozumie sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły średniej. [D2.W2] [W02] |
FG_W10 [3/5] |
zna i rozumie rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty. [D2.W3] [W03] |
FG_W10 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
internship [W1-FGS2-PD-P] | 60 |
Internship [e05] Observation [e06] |
course work |
K01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Review of internship documentation [d03] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | an analysis of the portfolio of documentation obtained during internship, including professional internship, and other practical classes and studio sessions, as well as the documentation developed in order to obtain credit for such classes; verification of the description, necessary attachments, opinions and grades before submitting the portfolio for acceptance |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |