Wybrane zagadnienia z komunikacji specjalistycznej Field of study: German Studies
Programme code: W1-S2FG19.2025

Module name: Wybrane zagadnienia z komunikacji specjalistycznej
Module code: W1-FGS2-WZKS
Programme code: W1-S2FG19.2025
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: German
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest pogłębianie wiedzy i specjalizowanie kompetencji językowej (kognitywnej, komunikatywnej i interkulturowej) związanej z działalnością zawodową w obszarze filologii germańskiej w zakresie charakterystyki języków specjalistycznych, w tym roli języków specjalistycznych we współczesnym świecie, wzajemnej relacji języków specjalistycznych oraz ich relacji do języka ogólnego/standardowego, specyficznych cech języków specjalistycznych na różnych płaszczyznach, w tym tekstowej, a także w zakresie terminologii specjalistycznej
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
wykazuje wysoką gotowość do dogłębnej, krytycznej analizy posiadanej wiedzy oraz odbieranych treści z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych, nieustannie dążąc do ich weryfikacji i doskonalenia, świadomie uznaje fundamentalne znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych adekwatnie do treści określonych w sylabusie [K01]
FG_K01 [5/5]
wykazuje pełną gotowość do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, kierując się przy tym najwyższymi standardami etyki i profesjonalizmu, świadomie przestrzega zasad etyki zawodowej, nie tylko stosując je w swojej pracy, ale także aktywnie promując ich znaczenie wśród współpracowników adekwatnie do treści sylabusa [K02]
FG_K02 [4/5]
wykazuje pogłębiony poziom umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w zakresie języków specjalistycznych oraz zasad komunikacji specjalistycznej do efektywnej realizacji złożonych i nietypowych zadań komunikacyjnych w tym obszarze, opierając się na właściwym doborze źródeł i informacji z nich pochodzących, a także ich dogłębnej ocenie, krytycznej analizie i zaawansowanej syntezie z zastosowaniem odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych [U01]
FG_U01 [5/5] FG_U02 [4/5]
poprawnie stosuje na poziomie pogłębionym poznaną terminologię z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych w złożonych i nietypowych sytuacjach komunikacji specjalistycznej [U02]
FG_U01 [4/5]
posiada wysoko rozwiniętą umiejętność komunikacji ze specjalistami i osobami spoza kręgu specjalistów w zakresie lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych studiowanego języka kierunkowego, wykorzystuje w stopniu pogłębionym precyzyjną, specjalistyczną terminologię, demonstrując dogłębną znajomość zagadnień z tego obszaru, a jednocześnie swobodnie dobiera i stosuje różne techniki komunikacyjne, dostosowując je do kontekstu akademickiego i profesjonalnego [U03]
FG_U04 [4/5] FG_U05 [4/5]
potrafi w sposób pogłębiony samodzielnie planować i realizować własne uczenie się w obszarze komunikacji specjalistycznej, wykazuje wysoki stopień samodzielności w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu procesu uczenia się przez całe życie w zakresie języka kierunkowego adekwatnie do treści sylabusa [U04]
FG_U10 [4/5]
ma usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę (kognitywną, komunikatywną i interkulturową) w zakresie charakterystyki języków specjalistycznych i komunikacji specjalistycznej, roli języków specjalistycznych we współczesnym świecie, wzajemnej relacji języków specjalistycznych oraz ich relacji do języka ogólnego/standardowego [W01]
FG_W01 [5/5]
zna na poziomie pogłębionym terminologię z zakresu lingwistyki języków/tekstów specjalistycznych występującą w złożonych i nietypowych sytuacjach komunikacji specjalistycznej [W02]
FG_W07 [5/5]
ma usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie specyficznych cech języków specjalistycznych i zasad komunikacji specjalistycznej oraz terminologii specjalistycznej [W03]
FG_W01 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [W1-FGS2-WZKS-C] 30 Activating method – educational games [b03] 
Activating method – peer learning [b08] 
course work K02 U02 U03 U04 W03
lecture [W1-FGS2-WZKS-W] 15 Lecture-discussion [b02]  exam K01 U01 W01 W02
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)