Psychoprofilaktyka
Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: W7-S2NR19.2025

Nazwa modułu: | Psychoprofilaktyka |
---|---|
Kod modułu: | W7-NR2-25-PP |
Kod programu: | W7-S2NR19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest poznanie aktualnej wiedzy na temat działań psychoprofilaktycznych. Omówione zostaną cele, struktura, formy i metody realizacji
wybranych programów profilaktycznych. Na zajęciach przedstawione zostaną także sposoby adaptacji istniejących programów dla realizacji
zaplanowanych celów w pracy z rodziną oraz tworzenie programów autorskich. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę na temat działań psychoprofilaktycznych, zwłaszcza realizowanych w środowisku rodzinnym i szkolnym. [NR2-PsychoProf-01] |
R2A_W01 [1/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę na temat psychoprofilaktyki do zaplanowania stosownych działań w rodzinie i w placówkach edukacyjnych. [NR2-PsychoProf-02] |
R2A_U04 [1/5] |
Student rozumie konieczność starannego zaplanowania działań profilaktycznych. [NR2-PsychoProf-03] |
R2A_K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ćw_PsyPro] | 15 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Symulacja [e07] |
zaliczenie |
NR2-PsychoProf-03 |
wykład [w_PsyPro] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
NR2-PsychoProf-01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |