Dissertation seminar 2
Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: W8-S1RE19.2025

Module name: | Dissertation seminar 2 |
---|---|
Module code: | W8-RE-S1-SEM2 |
Programme code: | W8-S1RE19.2025 |
Semester: | summer semester 2027/2028 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 10 |
Purpose and description of the content of education: | W zakres modułów seminaryjnych – z jednej strony – wchodzą zagadnienia związane z metodyką warsztatu pracy studenta piszącego rozprawę
teoretyczną, obejmujące wiedzę nt. zasad cytowania, parafrazowania i omawiania wykorzystywanych tekstów i umiejętność sporządzania konspektu z
zakresu wybranej tematyki, opracowania odsyłaczy i przypisów, przygotowania bibliografii. Ponadto student nabywa wiedzy i umiejętności krytycznego
weryfikowania i oceniania zawartości źródeł, z jakich korzysta i zebranych materiałów, takoż dokonywania selekcji informacji i adekwatnego wyboru
metod i narzędzi postępowania analitycznego i badawczego w stosunku do opracowywanego tematu. Student pod opieką promotora określa przedmiot i
temat pracy, opracowuje stan wiedzy, gromadzi i selekcjonuje materiały źródłowe, przygotowuje konspekt i określa kolejne etapy pracy nad rozprawą.
Z drugiej strony, w zakres modułów seminaryjnych wchodzą kwestie związane z powiązaniem części teoretycznej z przygotowywaną pracą praktyczną:
odnalezienie w projektowanym przez studenta filmie / widowisku TV zagadnienia istotnego dla estetycznej i autorskiej koncepcji twórczości, określenie
tematu pracy teoretycznej odnoszącego się do pracy praktycznej i - co najważniejsze – ukazanie doświadczenia pracy praktycznej, jako przestrzeni
będącej podstawą teoretycznej refleksji. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada elementarną wiedzę z zakresu metodyki przygotowania pisemnej pracy licencjackiej, oraz zna i potrafi
zastosować procedury postępowania analitycznego i interpretacyjnego do warsztatowych i estetycznych aspektów
opisywanego przekazu audiowizualnego. [SEM2_1] |
K_U04 [5/5] |
Student potrafi wykorzystać w pracy teoretycznej wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie realizacji swojej pracy praktycznej –
fabularnej, bądź dokumentalnej – uznając, iż obie części pracy są kompatybilne / praca teoretyczna jest aneksem do filmu i
równocześnie praca praktyczna podejmuje wyzwania założone w części teoretycznej / [SEM2_2] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada zdolności twórczego myślenia niezbędnego do samodzielnego formułowania hipotez badawczych i
wykorzystywania dostępnych źródeł. [SEM2_3] |
K_U04 [5/5] |
Student posiada wiedzę z historii i teorii filmu, niezbędną do umiejscowienia swojej pracy we właściwym kontekście badawczym. [SEM2_4] |
K_W01 [5/5] |
Student posiada umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy z zakresu studiowanego kierunku. [SEM2_5] |
K_K07 [5/5] |
Student posiada umiejętności językowe pozwalające na korzystanie ze źródeł obcojęzycznych. [SEM2_6] |
K_U05 [5/5] |
Student w przygotowanej pracy pisemnej i realizowanym projekcie praktycznym wykazuje znajomość i umiejętność
zastosowania podstawowych zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej, przemysłowej i prawa autorskiego. [SEM2_7] |
K_W11 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
seminar [SEM2-1] | 30 |
Explanation/clarification [a05] Activating methods: a case study [b07] Activating method – flipped classroom [b09] Screen presentation [c07] Creation/production – creative workshop [e03] Internship [e05] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
course work |
SEM2_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting the schedule [b03] | Consulting the curriculum and the organization of classes | getting acquainted with the class schedule, possibly in the presence of the year tutor, in order to optimize participation in classes, including those supplementary to the core subjects listed in the pursued study programme |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |