Film studio workshop 3
Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: W8-S1RE19.2025

Module name: | Film studio workshop 3 |
---|---|
Module code: | W8-RE-S1-SPW3a |
Programme code: | W8-S1RE19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Reżyser filmowy winien być człowiekiem wszechstronnym. By przyzwoicie wykonywać zawód musi znać się na różnych, wymagających często
przeciwstawnych cech osobowości elementach warsztatu. Nieoczywistość tworzywa, różnorodność predyspozycji, zmienność warunków a jednocześnie
skala wymagań, które stawia realizacja każdego filmu sprawiają, że reżyserii nie można nauczyć się teoretycznie. Tylko praktyka pozwala połączyć ze
sobą wszystkie składowe – scenariusz, pracę z aktorem, inscenizację, dramaturgię, montaż i wiele, wiele innych – w całość. Dopiero po realizacji film staje się samodzielnym bytem – nie założeniem, nie teorią - filmem, który można analizować, oceniać zalety i słabości, a przez to stopień przygotowania,
umiejętności warsztatowe i skale talentu twórcy.
Celem kursu studyjnych prac warsztatowych jest stworzenie w przestrzeni szkoły filmowej miejsca do nieustannego praktykowania reżyserii.
Ćwiczenia jej składowych w różnej skali / od jednego ujęcia, po kilka scen /, różnej treści / warsztaty aktorskie, inscenizacyjne, operatorskie /
I zmiennych założeniach. Zmiennych, bo zależnych od aktualnych potrzeb. Są grupy studentów, którym potrzebne są intensywne zajęcia z aktorami,
inne, które wymagają nieustannej pracy nad narracją, jeszcze inne, którym brakuje obycia z kamerą. Prace praktyczne w ramach kursu pozwalają
zdiagnozować słabości, nadrobić braki a jednocześnie poczuć siłę wynikającą z dobrze zrealizowanego, autorskiego dzieła. Studyjne prace warsztatowe
są, zatem uzupełnieniem zajęć przedmiotowych o różnorodną, trwającą cały rok praktykę. Są stałą obecnością planu filmowego w życiu studenta.
Moduł Studyjne prace warsztatowe / film - skupia się na pracach praktycznych związanych z filmem fabularnym i dokumentalnym. W ramach przedmiotu
organizowane są wielodniowe wyjazdowe warsztaty dokumentalne, warsztaty fabularne, warsztaty specjalistyczne / dźwiękowe, drugiego planu,
postprodukcyjne / oraz krótkie praktyki na planach filmowych. Wyznaczone cele realizowane są także za pomocą zadań wykonywanych przez
studentów samodzielnie, poza godzinami zajęć / prace domowe /. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student potrafi napisać scenariusz i scenopis sekwencji scen fabularnych. Potrafi zdokumentować i przedstawić pomysł na
krótki film dokumentalny. [SPW3a_1] |
K_U06 [5/5] |
Student posiada umiejętność inscenizacji filmowej i pracy z kamerą na planie. [SPW3a_2] |
K_U02 [4/5] |
Student potrafi pracować z aktorem na planie filmowym. Jest w stanie pracować z niefikcyjnym - indywidualnym lub zbiorowym –
bohaterem filmu dokumentalnego. [SPW3a_3] |
K_U08 [4/5] |
Student potrafi współpracować z operatorem oraz pionem scenograficzno-kostiumowym w tworzeniu wizji plastycznej filmu. [SPW3a_4] |
K_U01 [4/5] |
Student umie kierować małym zespołem realizatorskim i współdziałać z jego członkami. Potrafi współpracować z otoczeniem w
rzeczywistości profilmowej. [SPW3a_5] |
K_U11 [4/5] |
Student wykazuje zdolność do wzięcia odpowiedzialności za powierzone środki materialne podporządkowanych
współwykonawców i pracowników oraz artystyczną wartość podejmowanych przedsięwzięć. [SPW3a_6] |
K_K03 [5/5] |
Student wykazuje odporność na stres związany z kierowaniem pracą w różnego rodzaju zespołach realizatorskich. [SPW3a_7] |
K_K04 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [SPW3a1] | 30 |
Explanation/clarification [a05] Activating methods: a case study [b07] Video show [c02] Production exercise – workshop [e02] Creation/production – creative workshop [e03] Observation [e06] Self-education [f01] |
course work |
SPW3a_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] | Activities complementary to the classes | a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |