Television series 2 Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: W8-S2RE19.2025

Module name: Television series 2
Module code: W8-RE-S2-SETV2
Programme code: W8-S2RE19.2025
Semester: summer semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Realizacja modułów z zakresu serialu telewizyjnego przebiega na dwóch poziomach: teoretycznym i praktycznym. W zakresie teorii studenci poznają podstawowe pojęcia związane z serialem TV: jego definicja, jego geneza jako gatunku TV, jego rodzaje fabularne (serial tygodniowy, telenowela) i dokumentalne (docusoap), gatunki seriali fabularnych (sitcom, serial kryminalny, komediowy, obyczajowy, sensacyjny) i typy seriali ze względu na strukturę narracyjną (serial typu „unit”, serial typu „continuity”). Prezentowane są liczne przykłady seriali, ilustrujące powyższą typologię. W ramach części teoretycznej studenci zapoznają się z tzw. „biblią” serialu, poznają jej składowe: synopsis, opis wątków, opis postaci, treatment każdego poszczególnego odcinka oraz strukturę całości scenariusza klasycznego 13-odcinkowego serialu. Na przykładach zapoznają się z zagadnieniem czołówki serialu. Całość problematyki zilustrowana jest prezentacją „biblii” serialu Booklet. Na podstawie uzyskanej wiedzy studenci nabywają umiejętności szczegółowej analizy scenariusza i struktury serialu TV. W zakresie praktyki każdy ze studentów jest zobowiązany do przedstawienia swojego pomysłu na serial TV, a następnie do napisania „biblii” tego serialu: w module pierwszym piszą część „biblii” bez rozpisanych odcinków, w module drugim rozpisują jeden odcinek serialu. Niezależnie od scenariusza związanego z własnym pomysłem na serial, studenci przygotowują scenariusze warsztatów, mających na celu naukę realizacji telewizyjnej na dwie kamery (typowe dla realizacji serialu TV). Podczas zajęć warsztatowych studenci uczą się sposobów inscenizacji na dwie kamery, współpracy z operatorem i prowadzenia aktorów. W ramach ćwiczeń warsztatowych każdy student realizuje co najmniej dwie sceny aktorskie oraz scenę zbiorową. Zajęcia warsztatowe odbywają się w obu modułach i prowadzą – w drugim z nich – do realizacji miniserialu (w obecnym roku akademickim będzie to miniserial oparty na sztuce Arthura Schnitzlera Korowód). W program modułów z zakresu serialu TV wchodzi również cykl spotkań z młodymi twórcami. Spotkania mają za zadanie, z jednej strony, stymulowanie ciągłego rozwoju reżyserskich umiejętności warsztatowych studentów, z drugiej strony, przekazanie doświadczenia związanego z wstępowaniem na drogę zawodową. Po spotkaniach z Andrzejem Jakimowskim i Wojciechem Pałysem, planowane są spotkania z Pawłem Łozińskim i Marcinem Krzyształowiczem, połączone z roboczą analizą ich realizacji.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada wszechstronną wiedzę nt. podstawowych pojęć związanych z serialem telewizyjnym: czym jest serial TV, jego geneza jako gatunku TV, rodzaje i gatunki seriali fabularnych i dokumentalnych, typy seriali wg struktury narracyjnej [SETV2_1]
K_W02 [4/5] K_W03 [4/5] K_W04 [4/5]
Student posiada gruntowną wiedzę na temat tzw. „biblii” serialu, zna dogłębnie jej części składowe: synopsis, opis wątków, opis postaci, treatment odcinka, pełny scenariusz oraz zagadnienie czołówki serialu [SETV2_2]
K_W05 [5/5]
Student potrafi dokonać szczegółowej analizy scenariusza serialu fabularnego [SETV2_3]
K_U01 [5/5] K_U03 [5/5]
Student potrafi przedstawić pomysł na serial TV, napisać jego „biblię” i szczegółowy profesjonalny scenariusz odcinka serialu [SETV2_4]
K_U05 [5/5]
Student potrafi przygotować scenariusz warsztatu realizacji serialu TV z użyciem dwóch kamer oraz posiada umiejętności inscenizacji, pracy z kamerą, prowadzenia aktorów i nadzorowania wykonania montażu i udźwiękowienia w procesie realizacji serialu telewizyjnego [SETV2_5]
K_U06 [5/5] K_U07 [5/5] K_U08 [5/5]
Student potrafi w realizacji serialu TV wykorzystać nowoczesną technikę i technologię telewizyjną [SETV2_6]
K_U09 [5/5]
Student wykazuje zdolność kierowania zespołem realizatorskim, współpracowania z innymi członkami zespołu, zwłaszcza z operatorem i aktorami [SETV2_7]
K_U10 [5/5] K_K02 [5/5] K_K03 [5/5]
Student wykazuje odporność na stres związany z kierowaniem pracą wieloosobowego zespołu, wykazuje zdolność do krytycznej oceny własnych i cudzych działań w obszarze realizacji telewizyjnej oraz zdolny jest do pogłębiania wiedzy, doskonalenia umiejętności, nabywania nowych doświadczeń i uczenia się od innych [SETV2_8]
K_K06 [5/5] K_K09 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [SETV2-1] 15 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Explanation/clarification [a05] 
Problem-based lecture [b01] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Video show [c02] 
Screen presentation [c07] 
Self-education [f01] 
exam SETV2_1 SETV2_2 SETV2_3 SETV2_4 SETV2_5 SETV2_6 SETV2_7 SETV2_8
practical classes [SETV2-2] 30 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating methods: a case study [b07] 
Exhibition [c01] 
Video show [c02] 
Demonstration-imitation [c06] 
Internship [e05] 
Observation [e06] 
Self-education [f01] 
exam SETV2_1 SETV2_2 SETV2_3 SETV2_4 SETV2_5 SETV2_6 SETV2_7 SETV2_8
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] Activities complementary to the classes
a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)