Thesis seminar 2 Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: W8-S2RE19.2025

Module name: Thesis seminar 2
Module code: W8-RE-S2-SEM2
Programme code: W8-S2RE19.2025
Semester: summer semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 8
Purpose and description of the content of education:
W zakres modułów seminaryjnych – z jednej strony – wchodzą zagadnienia związane z metodyką warsztatu pracy studenta piszącego rozprawę teoretyczną, obejmujące wiedzę nt. zasad cytowania, parafrazowania i omawiania wykorzystywanych tekstów i umiejętność sporządzania konspektu z zakresu wybranej tematyki, opracowania odsyłaczy i przypisów, przygotowania bibliografii. Ponadto student nabywa wiedzy i umiejętności krytycznego weryfikowania i oceniania zawartości źródeł, z jakich korzysta i zebranych materiałów, takoż dokonywania selekcji informacji i adekwatnego wyboru metod i narzędzi postępowania analitycznego i badawczego w stosunku do opracowywanego tematu. Student pod opieką promotora określa przedmiot i temat pracy magisterskiej, opracowuje stan wiedzy, gromadzi i selekcjonuje materiały źródłowe, przygotowuje konspekt i określa kolejne etapy pracy nad rozprawą. Z drugiej strony, w zakres modułów seminaryjnych wchodzą kwestie związane z powiązaniem części teoretycznej ze zrealizowanym filmem dyplomowym: odnalezienie w zrealizowanym przez studenta filmie / widowisku TV zagadnienia istotnego dla estetycznej i autorskiej koncepcji twórczości, określenie tematu pracy teoretycznej i - co najważniejsze – ukazanie doświadczenia pracy praktycznej, jako przestrzeni będącej podstawą teoretycznej refleksji.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada wiedzę z zakresu metodyki przygotowania pisemnej pracy magisterskiej, oraz zna i potrafi zastosować procedury postępowania analitycznego i interpretacyjnego do warsztatowych i estetycznych aspektów opisywanego przekazu audiowizualnego. [SEM2_1]
K_W03 [5/5] K_K07 [5/5] K_K09 [5/5]
Student potrafi wykorzystać w pracy teoretycznej wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie realizacji swojej pracy praktycznej – fabularnej, bądź dokumentalnej – uznając, iż obie części pracy są kompatybilne / praca teoretyczna jest aneksem do filmu i równocześnie praca praktyczna podejmuje wyzwania założone w części teoretycznej /. [SEM2_2]
K_W02 [5/5] K_U01 [5/5] K_U02 [5/5] K_U03 [5/5]
Student posiada zdolności twórczego myślenia niezbędnego do samodzielnego formułowania hipotez badawczych i wykorzystywania dostępnych źródeł. [SEM2_3]
K_U01 [5/5] K_K09 [5/5]
Student posiada wiedzę z historii i teorii filmu, niezbędną do umiejscowienia swojej pracy we właściwym kontekście badawczym. [SEM2_4]
K_W02 [5/5] K_W03 [5/5]
Student posiada umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy z zakresu studiowanego kierunku. [SEM2_5]
K_K07 [5/5] K_K08 [5/5]
Student posiada umiejętności językowe pozwalające na korzystanie ze źródeł obcojęzycznych. [SEM2_6]
K_U04 [5/5]
Student w przygotowanej pracy pisemnej i realizowanym projekcie praktycznym wykazuje znajomość i umiejętność zastosowania podstawowych zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej, przemysłowej i prawa autorskiego. [SEM2_7]
K_K04 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
seminar [SEM2] 30 Explanation/clarification [a05] 
Activating methods: a case study [b07] 
Activating method – flipped classroom [b09] 
Screen presentation [c07] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Internship [e05] 
Self-education [f01] 
Individual work with a text [f02] 
Conceptual work [f03] 
course work SEM2_1 SEM2_2 SEM2_3 SEM2_4 SEM2_5 SEM2_6 SEM2_7
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Consulting the schedule [b03] Consulting the curriculum and the organization of classes
getting acquainted with the class schedule, possibly in the presence of the year tutor, in order to optimize participation in classes, including those supplementary to the core subjects listed in the pursued study programme
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)