Feature film directing 2
Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: W8-S2RE19.2025

Module name: | Feature film directing 2 |
---|---|
Module code: | W8-RE-S2-FAB2 |
Programme code: | W8-S2RE19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 8 |
Purpose and description of the content of education: | Podstawowym celem kursu reżyserii filmowej na magisterskich studiach uzupełniających jest rozszerzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji nabytych
na studiach licencjackich, na filmy średnio i pełnometrażowe. Istota zmiany nie leży, rzecz jasna, wyłącznie w długości filmu. Zwiększony dystans
wymusza nowe podejście do podstawowych elementów reżyserskiego rzemiosła : dramaturgii, narracji, konstrukcji i rytmu. Zmienia momenty
kulminacji, wydłuża psychologiczne przebiegi rozwoju postaci, każe operować sekwencjami i aktami. Dłuższy film to także większą ilość dni zdjęciowych,
a co za tym idzie wzrastająca rola kondycji fizycznej i psychicznej reżysera. Umiejętność rozłożenia sił, zdolność do długiego przebywania w jednej
grupie twórczej, rozwiązywania nieuchronnych konfliktów- to elementy warsztatu reżysera, które w średnim i pełnym metrażu nabierają podstawowego
znaczenia .
Ośrodkiem modułu Reżyseria filmu fabularnego 1, 2 jest przygotowanie, realizacja i postprodukcja 30 minutowego filmu fabularnego.
W trakcie zajęć rozwijane są scenariusz i scenopis filmu, ustalana obsada, wizja plastyczna oraz założenia techniczne. Próbowane są także z aktorami
pojedyncze sceny z planowanego filmu. Następnym etapem jest realizacja przez każdego z uczestników kursu swego filmu.
Studenci dobierają się w szkolne trójki realizatorskie – reżyser, operator, kierownik produkcji - i pod opieką merytoryczną prowadzącego kurs
pracują na planie. Film jest montowany i udźwiękowiony pod nadzorem realizatora.O ile ośrodkiem modułu jest praca nad własnym filmem, to jego
horyzontem jest rozwijanie umiejętności współpracy z członkami ekipy realizującej film : ze scenografem, charakteryzatorem, kostiumografem, z grupą
oświetlaczy, czy wreszcie ze specjalistami od postprodukcji – kolorystami, montażystami dźwięku i obrazu, oraz kompozytorami muzyki filmowej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna teorie scenariopisarstwa. Potrafi napisać oryginalny scenariusz 30 minutowej etiudy fabularnej.
Zna specyfikę dialogu filmowego. Posiada umiejętności umożliwiające współpracę z profesjonalnym scenarzystą. [FAB2_1] |
K_W03 [5/5] |
Student zna różne metody pracy z aktorem. Potrafi zrealizować przewidziane scenariuszem zadanie aktorskie. Jest przygotowany do zanalizowania i przeprowadzenia psychologicznego przebiegu postaci w 30-minutowym filmie fabularnym. Potrafi zrealizować zdjęcia próbne. Zna prawidła rządzące profesjonalnym castingiem. [FAB2_2] |
K_U02 [5/5] |
Student, współpracując z operatorem, scenografem i kostiumografem, potrafi stworzyć spójną wizję plastyczną swego filmu. Potrafi narysować uproszczony storyboard. [FAB2_3] |
K_W03 [5/5] |
Student swobodnie inscenizuje, współpracuje z operatorem, oraz całą grupą twórczą na planie filmowym. Potrafi pracować w zespole. Demonstruje odporność na stres związany z pracą na planie filmowym. Posiada wiedzę o strukturze profesjonalnej ekipy filmowej, zna obowiązki i rozumie charakter funkcji spełnianych przez członków ekipy. [FAB2_4] |
K_W06 [5/5] |
Student posiada zdolność do pełnej, twórczej identyfikacji z realizowanym przez siebie filmem. Potrafi dyskutować w grupie nad poszczególnymi elementami filmu, wyrażać własne opinię, wyciągać wnioski i formułować nowe idee. [FAB2_5] |
K_U02 [5/5] |
Student zna teorię montażu i udźwiękowienia filmu. Potrafi samodzielnie zmontować i nadzorować postprodukcję etiudy fabularnej. [FAB2_6] |
K_W08 [5/5] |
Student ma wiedzę z zakresu techniki filmowej. Dostrzega wpływ nowych technologii na ostateczny kształt filmu. Zna różnice „klasycznej” filmowej reżyserii, od pracy w technologii 3D. [FAB2_7] |
K_W08 [4/5] |
Student jest zdolny do świadomego rozpoznania, oraz krytycznego zanalizowania obecnych w swoim filmie elementów rzemiosła reżysera filmowego. [FAB2_8] |
K_U01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [FAB2-1] | 45 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Exhibition [c01] Video show [c02] Demonstration-imitation [c06] Internship [e05] Observation [e06] Self-education [f01] |
exam |
FAB2_1 |
lecture [FAB2-2] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Explanation/clarification [a05] Problem-based lecture [b01] Activating method – discussion / debate [b04] Video show [c02] Screen presentation [c07] Self-education [f01] |
exam |
FAB2_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] | Activities complementary to the classes | a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |