Feature film directing 2 Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: W8-S2RE19.2025

Module name: Feature film directing 2
Module code: W8-RE-S2-FAB2
Programme code: W8-S2RE19.2025
Semester: summer semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 8
Purpose and description of the content of education:
Podstawowym celem kursu reżyserii filmowej na magisterskich studiach uzupełniających jest rozszerzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji nabytych na studiach licencjackich, na filmy średnio i pełnometrażowe. Istota zmiany nie leży, rzecz jasna, wyłącznie w długości filmu. Zwiększony dystans wymusza nowe podejście do podstawowych elementów reżyserskiego rzemiosła : dramaturgii, narracji, konstrukcji i rytmu. Zmienia momenty kulminacji, wydłuża psychologiczne przebiegi rozwoju postaci, każe operować sekwencjami i aktami. Dłuższy film to także większą ilość dni zdjęciowych, a co za tym idzie wzrastająca rola kondycji fizycznej i psychicznej reżysera. Umiejętność rozłożenia sił, zdolność do długiego przebywania w jednej grupie twórczej, rozwiązywania nieuchronnych konfliktów- to elementy warsztatu reżysera, które w średnim i pełnym metrażu nabierają podstawowego znaczenia . Ośrodkiem modułu Reżyseria filmu fabularnego 1, 2 jest przygotowanie, realizacja i postprodukcja 30 minutowego filmu fabularnego. W trakcie zajęć rozwijane są scenariusz i scenopis filmu, ustalana obsada, wizja plastyczna oraz założenia techniczne. Próbowane są także z aktorami pojedyncze sceny z planowanego filmu. Następnym etapem jest realizacja przez każdego z uczestników kursu swego filmu. Studenci dobierają się w szkolne trójki realizatorskie – reżyser, operator, kierownik produkcji - i pod opieką merytoryczną prowadzącego kurs pracują na planie. Film jest montowany i udźwiękowiony pod nadzorem realizatora.O ile ośrodkiem modułu jest praca nad własnym filmem, to jego horyzontem jest rozwijanie umiejętności współpracy z członkami ekipy realizującej film : ze scenografem, charakteryzatorem, kostiumografem, z grupą oświetlaczy, czy wreszcie ze specjalistami od postprodukcji – kolorystami, montażystami dźwięku i obrazu, oraz kompozytorami muzyki filmowej.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna teorie scenariopisarstwa. Potrafi napisać oryginalny scenariusz 30 minutowej etiudy fabularnej. Zna specyfikę dialogu filmowego. Posiada umiejętności umożliwiające współpracę z profesjonalnym scenarzystą. [FAB2_1]
K_W03 [5/5] K_W05 [5/5] K_U05 [5/5]
Student zna różne metody pracy z aktorem. Potrafi zrealizować przewidziane scenariuszem zadanie aktorskie. Jest przygotowany do zanalizowania i przeprowadzenia psychologicznego przebiegu postaci w 30-minutowym filmie fabularnym. Potrafi zrealizować zdjęcia próbne. Zna prawidła rządzące profesjonalnym castingiem. [FAB2_2]
K_U02 [5/5] K_U07 [5/5] K_U10 [5/5] K_K02 [5/5]
Student, współpracując z operatorem, scenografem i kostiumografem, potrafi stworzyć spójną wizję plastyczną swego filmu. Potrafi narysować uproszczony storyboard. [FAB2_3]
K_W03 [5/5] K_U01 [5/5] K_U03 [5/5]
Student swobodnie inscenizuje, współpracuje z operatorem, oraz całą grupą twórczą na planie filmowym. Potrafi pracować w zespole. Demonstruje odporność na stres związany z pracą na planie filmowym. Posiada wiedzę o strukturze profesjonalnej ekipy filmowej, zna obowiązki i rozumie charakter funkcji spełnianych przez członków ekipy. [FAB2_4]
K_W06 [5/5] K_U01 [5/5] K_U06 [5/5] K_U10 [5/5]
Student posiada zdolność do pełnej, twórczej identyfikacji z realizowanym przez siebie filmem. Potrafi dyskutować w grupie nad poszczególnymi elementami filmu, wyrażać własne opinię, wyciągać wnioski i formułować nowe idee. [FAB2_5]
K_U02 [5/5] K_U10 [5/5] K_K03 [5/5]
Student zna teorię montażu i udźwiękowienia filmu. Potrafi samodzielnie zmontować i nadzorować postprodukcję etiudy fabularnej. [FAB2_6]
K_W08 [5/5] K_U03 [5/5] K_U08 [5/5]
Student ma wiedzę z zakresu techniki filmowej. Dostrzega wpływ nowych technologii na ostateczny kształt filmu. Zna różnice „klasycznej” filmowej reżyserii, od pracy w technologii 3D. [FAB2_7]
K_W08 [4/5] K_U09 [4/5] K_K08 [4/5]
Student jest zdolny do świadomego rozpoznania, oraz krytycznego zanalizowania obecnych w swoim filmie elementów rzemiosła reżysera filmowego. [FAB2_8]
K_U01 [4/5] K_K09 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [FAB2-1] 45 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating methods: a case study [b07] 
Exhibition [c01] 
Video show [c02] 
Demonstration-imitation [c06] 
Internship [e05] 
Observation [e06] 
Self-education [f01] 
exam FAB2_1 FAB2_2 FAB2_3 FAB2_4 FAB2_5 FAB2_6 FAB2_7 FAB2_8
lecture [FAB2-2] 15 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Explanation/clarification [a05] 
Problem-based lecture [b01] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Video show [c02] 
Screen presentation [c07] 
Self-education [f01] 
exam FAB2_1 FAB2_2 FAB2_3 FAB2_4 FAB2_5 FAB2_6 FAB2_7 FAB2_8
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] Activities complementary to the classes
a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)