The film's lead
Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: W8-S2RE19.2025

Module name: | The film's lead |
---|---|
Module code: | W8-RE-S2-GCFb |
Programme code: | W8-S2RE19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Czołówka filmowa - to nie tylko początek filmu, informujący o tytule, obsadzie i przedstawiający głównych twórców. To sekwencja znaków, objawiająca styl i formę opowieści, odwołując się do czytelnych kodów kulturowych i, co może najistotniejsze, narzucająca wizualny język rozmowy - obrazowy sposób porozumiewanie się z widzem, zgodnie z duchem i treścią filmu. Celem zajęć jest wprowadzenie studenta w świat nowoczesnej komunikacji wizualnej; przyswojenie podstawowych pojęć, takich jak: znak, związek i zależność między znakami, symbol graficzny, logo, sygnatura; omówienie podstawowych typografii, funkcji i czytelności "napisów", rodzajów krojów pisma; przyswojenie cyfrowych i wielowarstwowych technik animacji czołówki; poszerzenie wiedzy o historię polskiego i światowego projektowania graficznego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student rozumie związki między medium filmowym a innymi sztukami. Zna zwłaszcza zastosowania innych sztuk w medium filmu. [GCFb_1] |
K_W04 [5/5] |
Student posiada szczegółową wiedzę w zakresie rozmaitych aspektów przygotowania, realizacji i postprodukcji profesjonalnego filmu i innych przekazów audiowizualnych. [GCFb_2] |
K_W06 [5/5] |
Student posiada umiejętność używania grafiki cyfrowej jako środka wyrazu do tworzenia czołówki filmowej. [GCFb_3] |
K_U03 [5/5] |
Student zna i rozumie rolę i znaczenie czołówki filmu jako integralnego elementu wypowiedzi filmowej. [GCFb_4] |
K_W03 [5/5] |
Student potrafi wykorzystać nowoczesną technikę i technologię filmową i telewizyjną dla profesjonalnej realizacji filmowej i telewizyjnej. [GCFb_5] |
K_U09 [5/5] |
Student jest zdolny do doskonalenia umiejętności w zakresie przyswojenia i wykorzystania innowacji technologicznych w realizowanych projektach. [GCFb_6] |
K_K08 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [GCFb] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Exhibition [c01] Video show [c02] Poster presentation [c05] Demonstration-imitation [c06] Self-education [f01] |
course work |
GCFb_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] | Activities complementary to the classes | a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |