Social media in the audiovisual industry
Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-S2OF19.2025

Module name: | Social media in the audiovisual industry |
---|---|
Module code: | W8-OF-S2-MSWPA |
Programme code: | W8-S2OF19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest zapoznanie studenta z definicjami, typami i funkcjami mediów społecznościowych w przestrzeni audiowizualnej i poznaje ich miejsca w systemie medialnym.
Student pozna podstawowe sposoby wykorzystania mediów społecznościowych do celów indywidualnych i promocyjnych. Pozna mocne i słabe strony mediów społecznościowych oraz szanse i zagrożenia jakie niesie ich użytkowanie.
Student nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające na efektywne tworzenie i zarządzanie dystrybucją treści w mediach społecznościowych oraz optymalizację stron internetowych w przemyśle audiowizualnym. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna podstawową wiedzę o mediach społecznościowych na rynku audiowizualnym. [MSWPA_1] |
K_W05 [5/5] |
Student definiuje cele i zakres działania mediów społecznościowych w przestrzeni audiowizualnej. [MSWPA_2] |
K_W06 [4/5] |
Student potrafi zrozumieć funkcjonowanie mediasfery w kształtowaniu komunikacji z odbiorcami utworów audiowizualnych. [MSWPA_3] |
K_U05 [5/5] |
Student zna koszty finansowe i zasobowe tworzenia treści na potrzeby mediów społecznościowych oraz ich pozycjonowania. [MSWPA_4] |
K_U06 [4/5] |
Student potrafi samodzielnie przeanalizować zdobytą wiedzę wykorzystując różne źródła informacji [MSWPA_5] |
K_K05 [5/5] |
Student potrafi prowadzić dialog, inicjować i utrzymywać relacje, inicjować i moderować kooperację w środowisku mediów społecznościowych [MSWPA_6] |
K_K06 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [MSWPA-1] | 15 |
Problem-based lecture [b01] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Video show [c02] Audio playback / audio drama [c03] Drama performance [c04] Screen presentation [c07] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
exam |
MSWPA_1 |
practical classes [MSWPA-2] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – staged drama/drama [b06] Activating methods: a case study [b07] Exhibition [c01] Video show [c02] Demonstration-imitation [c06] Creation/production – creative workshop [e03] Internship [e05] Observation [e06] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
course work |
MSWPA_3 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |