Microeconomics
Field of study: Film and TV Production Management
Programme code: W8-S1OF19.2025

Module name: | Microeconomics |
---|---|
Module code: | W8-OF-S1-MIE |
Programme code: | W8-S1OF19.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Student potrafi definiować, czym zajmuje się ekonomia jako nauka. Potrafi przywołać z pamięci definicje ekonomii i wymienić listę zagadnień w zakresie mikroekonomii Student potrafi dyskutować o podstawowych zjawiskach ekonomicznych, intepretować wskaźniki, analizować przyczyny zjawisk, szacować kierunki, w jakimi podążają zjawiska ekonomiczne. Student ocenia sytuację ekonomiczną, potrafi klasyfikować dane na temat mikroekonomii. Student ma zdolność do właściwego postrzegania rzeczywistości ekonomicznej z punktu widzenia konsumenta lub nabywcy oraz przedsiębiorcy. Potrafi identyfikować szanse i zagrożenia wynikające z otoczenia przedsiębiorstwa, postępuje racjonalnie proponując rozwiązania problemów biznesowych. Odpowiednio reaguje na wskaźniki makroekonomiczne, potrafi śledzić sytuację gospodarczą kraju. Jednocześnie ma umiejętność zbierania, gromadzenia, budowania teorii ekonomicznych krótkiego zasięgu, a także projektować rozwiązania adekwatne do sytuacji typowych, jak i nietypowych. Student potrafi opisywać świat za pomocą pojęć ekonomicznych, nazywa zjawiska, umiejscawia je w świecie. Stosuje podstawowe teorie ekonomiczne, potrafi je dostosować do specyficznych warunków, praktykuje działania proekonomiczne. Rozróżnia trendy i przyczyny zjawisk, potrafi formułować swoją opinię na ich temat. Tworzy spójny system wiedzy oparty na priorytetach, potrafi go bronić, modyfikować, porządkować i wyjaśniać innym. Weryfikuje swoje poglądy w zależności od sytuacji biznesowej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna kategorie, prawa ekonomiczne oraz zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, takie jak przedsiębiorstwo, gospodarstwo domowe, popyt, podaż, cena równowagi, preferencje konsumenta. [MIE_1] |
K_W01 [5/5] |
Potrafi wskazać podstawowe podmioty funkcjonujące na rynku filmowo-tv oraz analizować ich działania z punktu widzenia ekonomii. [MIE_2] |
K_U02 [4/5] |
Posiada umiejętność przełożenia wiedzy teoretycznej z mikroekonomii na działania praktyczne w zakresie realizowanych projektów artystycznych. [MIE_3] |
K_U18 [5/5] |
Rozumie potrzebę nieustannego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji zawodowych w zakresie kompetencji ekonomicznych, niezbędnych podczas realizacji projektów artystycznych. [MIE_4] |
K_K01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [MIE-1] | 15 |
Problem-based lecture [b01] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Video show [c02] Audio playback / audio drama [c03] Drama performance [c04] Screen presentation [c07] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
course work |
MIE_1 |
practical classes [MIE-2] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – staged drama/drama [b06] Activating methods: a case study [b07] Exhibition [c01] Video show [c02] Demonstration-imitation [c06] Creation/production – creative workshop [e03] Internship [e05] Observation [e06] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
course work |
MIE_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Publication of a work/presentation of an activity, also beyond the walls of the University [e02] | Activities complementary to the classes | a set of activities carried out to disseminate (out of class) the effects of scholarly research, artistic, creative, project, construction, experimental work, etc., in the form of a classic presentation, exhibition, concert, projection, poster presentation, media mediated publication, in the digital form and as part of other activities; dissemination using various forms and tools |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |