Wprowadzenie do kształcenia specjalizacyjnego
Field of study: Family Studies
Programme code: W7-S1NR19.2025

Module name: | Wprowadzenie do kształcenia specjalizacyjnego |
---|---|
Module code: | W7-NR1-25-03-WdKS |
Programme code: | W7-S1NR19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest podprowadzenie studenta do samodzielnego wyboru jednej z oferowanych na kierunku specjalności. Treści programowe obejmują podstawowe zagadnienia teoretyczne, praktyczne i zawodowe zarówno z zakresu poradnictwa małżeńskiego i poradnictwa rodzinnego, jak i z zakresu opieki nad osobami starszymi i osobami niepełnosprawnymi. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student rozumie konieczność wszechstronnego samorozwoju oraz ma świadomość konieczności interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów charakterystycznych zarówno dla działań na rzecz małżeństwa i rodziny, jak i świadczenia wsparcia nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi. [K01] |
R1A_K04 [1/5] |
Student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł oraz przygotowywać prace pisemne dotyczące tematyki małżeńsko-rodzinnej oraz osób starszych i niepełnosprawnych [U01] |
R1A_U01 [1/5] |
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu poradnictwa małżeńsko-rodzinnego oraz opieki nad osobami starszymi i osobami z niepełnosprawnością. [W01] |
R1A_W03 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [w_WS] | 30 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] |
course work |
K01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Consulting the schedule [b03] | Consulting the curriculum and the organization of classes | getting acquainted with the class schedule, possibly in the presence of the year tutor, in order to optimize participation in classes, including those supplementary to the core subjects listed in the pursued study programme |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |