Tourist guides - history, basics and methods of construction (selected region)
Field of study: Historical Tourism
Programme code: W1-S1TH19.2025

Module name: | Tourist guides - history, basics and methods of construction (selected region) |
---|---|
Module code: | W1-TH-S1-PT |
Programme code: | W1-S1TH19.2025 |
Semester: | summer semester 2027/2028 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem realizacji modułu jest nabycie przez uczestnika podstawowych wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, przydatnych do wykonywania zawodu związanego z turystyką historyczną (przede wszystkim pilota i przewodnika turystycznego) |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowaną szczegółową wiedzę z zakresu przeszłości wybranego regionu, przydatną do wykonywania zadań związanych z turystyką historyczną [PT_1] |
THI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie wybrane metody i techniki popularyzacji wiedzy historycznej (na przykładzie przewodników turystyki historycznej wybranego regionu) [PT_2] |
THI1_W03 [3/5] |
Zna i rozumie wpływ popularyzacji wiedzy historycznej na funkcjonowanie współczesnej cywilizacji (na przykładzie wybranego regionu) [PT_3] |
THI1_W04 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu historii wybranego regionu: projektuje przewodniki popularyzujące historię wybranego regionu (właściwie dobiera źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadza krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobiera i stosuje metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne) [PT_4] |
THI1_U01 [3/5] |
Potrafi budować skierowane do typowego odbiorcy wypowiedzi (pisemne), z użyciem terminologii charakterystycznej dla wybranej tematyki i regionu [PT_5] |
THI1_U02 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu projektowanych treści [PT_6] |
THI1_K01 [3/5] |
Rozumie i respektuje znaczenie badań i popularyzacji historii (na przykładzie wybranego regionu) w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [PT_7] |
THI1_K02 [2/5] |
Jest gotów do inicjowania działań prospołecznych, a także do myślenia w sposób kreatywny i przedsiębiorczy [PT_8] |
THI1_K03 [3/5] |
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu popularyzacji wiedzy historycznej (na przykładzie projektowanych przewodników z turystyki historycznej wybranego regionu) do pełnienia zawodu związanego z sektorem turystycznym [PT_9] |
THI1_K04 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
discussion classes [W1-TH-S1-PT_K] | 30 |
Activating method – discussion / debate [b04] Working with another teaching tool [d03] |
course work |
PT_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |