SV and presentation techniques
Field of study: Historical Tourism
Programme code: W1-S1TH19.2025

Module name: | SV and presentation techniques |
---|---|
Module code: | W1-TH-S1-SVTP |
Programme code: | W1-S1TH19.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem realizacji modułu jest nabycie przez uczestnika wybranej wiedzy i umiejętności z zakresu savoir vivre i technik prezentacji, przydatnych do wykonywania zawodu związanego z turystyką historyczną |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowaną wybraną wiedzę szczegółową z zakresu savoir vivre i technik prezentacji, przydatną do wykonywania zadań związanych z turystyką historyczną [SV_1] |
THI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie wybrane zasady savoir vivre i techniki prezentacji, przydatne w pracy związanej z turystyką historyczną [SV_2] |
THI1_W03 [3/5] |
Zna i rozumie wpływ savoir vivre na sposób funkcjonowania współczesnej cywilizacji [SV_3] |
THI1_W04 [3/5] |
Zna i rozumie estetyczne uwarunkowania działalności zawodowej, związanej z turystyką historyczną [SV_4] |
THI1_W05 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu savoir vivre i technik prezentacji: formułuje i rozwiązuje typowe problemy oraz właściwie dobiera i stosuje techniki prezentacji [SV_5] |
THI1_U01 [3/5] |
Potrafi budować wypowiedzi z użyciem terminologii charakterystycznej dla problematyki savoir vivre, m.in. przedstawiając i oceniają różne zachowania i postawy [SV_6] |
THI1_U02 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści [SV_7] |
THI1_K01 [3/5] |
rozumie i respektuje znaczenie wiedzy z zakresu savoir vivre i technik prezentacji w rozwiązywaniu codziennych problemów zawodowych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [SV_8] |
THI1_K02 [3/5] |
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu savoir vivre i technik prezentacji podczas pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [SV_9] |
THI1_K04 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [W1-TH-S1-SVTP_C] | 30 |
Activating method – discussion / debate [b04] Working with another teaching tool [d03] |
course work |
SV_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |