Methodology of regional research (introduction to area studies)
Field of study: Historical Tourism
Programme code: W1-S1TH19.2025

Module name: | Methodology of regional research (introduction to area studies) |
---|---|
Module code: | W1-TH-S1-MBR |
Programme code: | W1-S1TH19.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem realizacji modułu jest nabycie przez uczestnika wybranej wiedzy i umiejętności z zakresu metodologii badań regionalnych, przydatnych do wykonywania zawodu związanego z turystyką historyczną |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane procesy, zjawiska oraz terminologię z zakresu metodologii badań regionalnych, przydatne w turystyce historycznej [MBR_1] |
THI1_W01 [3/5] |
Posiada uporządkowaną wybraną wiedzę szczegółową z zakresu metodologii badań regionalnych, przydatną do wykonywania zadań związanych z turystyką historyczną [MBR_2] |
THI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie wybrane metody i techniki badań historycznych, przydatne w pracy związanej z turystyką historyczną [MBR_3] |
THI1_W03 [3/5] |
Zna i rozumie wpływ badań regionalnych na fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji [MBR_4] |
THI1_W04 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu metodologii badań regionalnych: formułuje i rozwiązuje typowe problemy oraz wykonuje zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobiera źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadza krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobiera i stosuje metody i narzędzia) [MBR_5] |
THI1_U01 [3/5] |
Potrafi budować wypowiedzi z użyciem terminologii charakterystycznej dla metodologii badań regionalnych, m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowisk [MBR_6] |
THI1_K01 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści [MBR_7] |
THI1_K01 [3/5] |
rozumie i respektuje znaczenie wiedzy z zakresu metodologii badań regionalnych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [MBR_8] |
THI1_K02 [3/5] |
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu metodologii badań regionalnych podczas pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [MBR_9] |
THI1_K04 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [W1-TH-S1-MBR_C] | 30 |
Activating method – discussion / debate [b04] Reconstruction / reproduction [d04] |
course work |
MBR_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |