Medieval Polish civilization
Field of study: Historical Tourism
Programme code: W1-S1TH19.2025

Module name: | Medieval Polish civilization |
---|---|
Module code: | W1-TH-S1-CPS |
Programme code: | W1-S1TH19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem realizacji modułu jest nabycie przez uczestnika wiedzy i umiejętności powiązanych tematycznie z zagadnieniami cywilizacji Polski średniowiecznej, przydatnych do wykonywania zawodu związanego z turystyką historyczną |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną z zakresu historii Polski średniowiecznej, przydatne w turystyce historycznej [CPŚ_1] |
THI1_W01 [3/5] |
Posiada uporządkowaną wybraną wiedzę szczegółową z zakresu historii Polski średniowiecznej, przydatną do wykonywania zadań związanych z turystyką historyczną [CPŚ_2] |
THI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie wybrane metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka średniowiecza) [CPŚ_3] |
THI1_W03 [3/5] |
Zna i rozumie wpływ historii Polski średniowiecznej na fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji [CPŚ_4] |
THI1_W04 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu historii Polski średniowiecznej: formułuje i rozwiązuje typowe problemy oraz wykonuje zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobiera źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadza krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobiera i stosuje metody i narzędzia, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka średniowiecza [CPŚ_5] |
THI1_U01 [3/5] |
Potrafi budować wypowiedzi z użyciem terminologii charakterystycznej dla historii Polski średniowiecznej, m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [CPŚ_6] |
THI1_U02 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza z zakresu historii i turystyki historycznej) [CPŚ_7] |
THI1_K01 [3/5] |
rozumie i respektuje znaczenie wiedzy o historii Polski średniowiecznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [CPŚ_8] |
THI1_K02 [3/5] |
Jest przygotowany w zakresie wiedzy i umiejętności (m.in. popularyzacji) z zakresu historii Polski średniowiecznej do pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [CPŚ_9] |
THI1_K04 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [W1-TH-S1-CPS_C] | 30 |
Activating method – discussion / debate [b04] Working with another teaching tool [d03] |
course work |
CPŚ_1 |
lecture [W1-TH-S1-CPS_W] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Explanation/clarification [a05] |
exam |
CPŚ_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |