Introduction to Health Pedagogy
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2.2024

Module name: | Introduction to Health Pedagogy |
---|---|
Module code: | W6-PE-EZ-N1-WPZ |
Programme code: | W6-N1PE19.2.2024 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma na celu wyposażenie osób studiujących w podstawowy zakres wiedzy i umiejętności w obszarze kształtowania postaw prozdrowotnych i zdrowego stylu życia. Jego założeniem jest przybliżenie studentom teoretycznych podstaw edukacji zdrowotnej, modeli zdrowia, obszarów badań, ewaluacji procesu edukacji zdrowotnej ukierunkowanej na doskonalenie zdrowia fizycznego, psychicznego i społecznego, co z kolei ma sprzyjać podejmowaniu przemyślanych wieloaspektowych działań w zakresie diagnozy potrzeb, utrzymania i poprawy zasobów zdrowia dzieci i młodzieży, osób dorosłych, seniorów. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
osoba studiująca jest gotowa w zakresie całożyciowego funkcjonowania do dbania o zdrowie, z uwzględnieniem posiadanej wiedzy i samodzielności w podejmowaniu świadomych decyzji zdrowotnych oraz odpowiedzialności za zdrowie własne i otoczenia w zgodzie z aktualnymi wyzwaniami epidemicznymi, sytuacją geopolityczną [PE-EZ-N1-WPZ_K_1] |
KN1_K09_PPSP [5/5] |
student/studentka potrafi analizować i wykorzystywać wiarygodne oraz rzetelne źródła informacji dotyczące zdrowia, a także zaangażować się w planowanie i podejmowanie działań prozdrowotnych w społeczności szkolnej i lokalnej oraz działań ukierunkowanych na tworzenie bezpieczeństwa zdrowotnego, na kształtowanie potencjału zdrowotnego, kultury zdrowotnej uczniów [PE-EZ-N1-WPZ_U_1] |
KN1_U01 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie pedagogikę zdrowia jako subdyscyplinę pedagogiczną, jej przedmiot zainteresowań badawczych, analiz, jej funkcje oraz stosowaną metodologię; zna i rozumie terminologię używaną w pedagogice zdrowia (omawia pojęcie zdrowia i zdrowego stylu życia; pojęcie choroby, edukacji zdrowotnej (kształcenie i wychowanie), umiejętności życiowych, diagnozy społecznej, kompensacji, wsparcia społecznego, profilaktyki i promocji zdrowia); ma kompleksową wiedzę z zakresu historii kształtowania się koncepcji zdrowia w Polsce i na świecie oraz rozumie jej źródła, a także zna współczesną filozofię zdrowia oraz rozumie powiązania między różnymi aspektami zdrowia (fizycznego, psychicznego, społecznego, seksualnego i środowiskowego) a czynnikami wpływającymi na ich kształtowanie [PE-EZ-N1-WPZ_W_1] |
KN1_W07 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [PE-EZ-N1-WPZ_fns_1] | 7 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Lecture-discussion [b02] Screen presentation [c07] |
course work |
PE-EZ-N1-WPZ_K_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |