Introduction to Psychology Field of study: Psychology
Programme code: W3-SMPS19.2025

Module name: Introduction to Psychology
Module code: W3-PS-WDP
Programme code: W3-SMPS19.2025
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów i studentek z różnorodnością psychologii jako dziedziny nauki i praktyki oraz zarysowanie procesu kształcenia psychologa. Omówione zostaną główne dziedziny wiedzy psychologicznej i ich miejsce w procesie dydaktycznym w ramach studiów. Osoby studiujące poznają etapy rozwoju zawodowego, realizowane zarówno w ramach studiów jak i po otrzymaniu dyplomu, a także przeanalizują własne możliwości i perspektywy w tym zakresie.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i nowych informacji z zakresu psychologii [PS_K_1_1]
PS_K_1 [3/5]
Potrafi samodzielnie planować i realizować działania na rzecz własnego rozwoju zawodowego [PS_U_11_1]
PS_U_11 [3/5]
Zna i rozumie istotę głównych subdyscyplin psychologii oraz pojęcia dla nich charakterystyczne [PS_W_6_2]
PS_W_6 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu elementy rozwoju zawodowego psychologa w wybranych subdyscyplinach praktycznych, uwarunkowania wybranych rodzajów działalności zawodowej oraz czynniki modyfikujące potencjał zawodowy psychologa [PS_W_9_1]
PS_W_9 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [2] 30 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
Self-education [f01] 
course work PS_K_1_1 PS_U_11_1 PS_W_6_2 PS_W_9_1
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)