Psychology of Education Field of study: Psychology
Programme code: W3-SMPS19.2025

Module name: Psychology of Education
Module code: W3-PS-PSEDU
Programme code: W3-SMPS19.2025
Semester: winter semester 2027/2028
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem zajęć jest nabycie przez studiujących wiedzy z zakresu różnego rodzaju zjawisk występujących w obszarze edukacji i szkolnictwa (specyfika procesu nauczania, nabywanie wiedzy, sposoby oceniania osiągnięć, adaptacja do środowiska szkolnego, relacje interpersonalne i instytucjonalne, alternatywne formy nauczania) oraz sposobów reagowania w sytuacjach trudnych i problemowych. Zajęcia skupiają się również na możliwościach praktycznego wykorzystania w procesie edukacji wiedzy z zakresu różnych dziedzin psychologii, takich jak rozwój człowieka, procesy poznawcze, emocje i motywacja oraz komunikacja interpersonalna.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Jest gotów do podejmowania aktywności zawodowej psychologa zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego [PS_K_3_16]
PS_K_3 [3/5]
Potrafi planować, organizować i realizować pracę indywidualną lub grupową jako psycholog udzielający wsparcia dziecku i rodzinie w obszarze związanym z edukacją szkolną [PS_U_11_9]
PS_U_11 [3/5]
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w analizie i projektowaniu rozwiązań problemów szkolnych [PS_U_1_6]
PS_U_1 [3/5]
W pogłębionym stopniu zna zasady, metody wspomagania procesu uczenia się i organizacji nauki [PS_W_1_3]
PS_W_1 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu prawidłowości i wyzwania związane z edukacją szkolną [PS_W_2_10]
PS_W_2 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [2] 30 Description [a03] 
Explanation/clarification [a05] 
Activating method – peer learning [b08] 
Poster presentation [c05] 
Screen presentation [c07] 
Working with a programmed textbook [d02] 
Project scheduling [e04] 
Individual work with a text [f02] 
course work PS_K_3_16 PS_U_11_9 PS_U_1_6 PS_W_1_3 PS_W_2_10
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)