Psychology of Education
Field of study: Psychology
Programme code: W3-SMPS19.2025

Module name: | Psychology of Education |
---|---|
Module code: | W3-PS-PSEDU |
Programme code: | W3-SMPS19.2025 |
Semester: | winter semester 2027/2028 |
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem zajęć jest nabycie przez studiujących wiedzy z zakresu różnego rodzaju zjawisk występujących w obszarze edukacji i szkolnictwa (specyfika procesu nauczania, nabywanie wiedzy, sposoby oceniania osiągnięć, adaptacja do środowiska szkolnego, relacje interpersonalne i instytucjonalne, alternatywne formy nauczania) oraz sposobów reagowania w sytuacjach trudnych i problemowych. Zajęcia skupiają się również na możliwościach praktycznego wykorzystania w procesie edukacji wiedzy z zakresu różnych dziedzin psychologii, takich jak rozwój człowieka, procesy poznawcze, emocje i motywacja oraz komunikacja interpersonalna.
|
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Jest gotów do podejmowania aktywności zawodowej psychologa zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego [PS_K_3_16] |
PS_K_3 [3/5] |
Potrafi planować, organizować i realizować pracę indywidualną lub grupową jako psycholog udzielający wsparcia dziecku i rodzinie w obszarze związanym z edukacją szkolną [PS_U_11_9] |
PS_U_11 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w analizie i projektowaniu rozwiązań problemów szkolnych [PS_U_1_6] |
PS_U_1 [3/5] |
W pogłębionym stopniu zna zasady, metody wspomagania procesu uczenia się i organizacji nauki [PS_W_1_3] |
PS_W_1 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu prawidłowości i wyzwania związane z edukacją szkolną [PS_W_2_10] |
PS_W_2 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [2] | 30 |
Description [a03] Explanation/clarification [a05] Activating method – peer learning [b08] Poster presentation [c05] Screen presentation [c07] Working with a programmed textbook [d02] Project scheduling [e04] Individual work with a text [f02] |
course work |
PS_K_3_16 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |