AP2: Clinical Psychology of the Young Child Field of study: Psychology
Programme code: W3-SMPS19.2025

Module name: AP2: Clinical Psychology of the Young Child
Module code: W3-PS-S-DiR3
Programme code: W3-SMPS19.2025
Semester: summer semester 2028/2029
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychicznymi występującymi u dzieci w wieku do lat 6., kryteriami diagnostycznymi zgodnymi z obowiązującymi klasyfikacjami, zasadami planowania i przeprowadzania badania diagnostycznego, sporządzania studium przypadku oraz podstawami komunikacji z małym dzieckiem i jego opiekunami.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Jest gotów do realizacji procesu diagnozy i pomocy psychologicznej zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego w obszarze zdrowia psychicznego małego dziecka [PS_K_3_11]
PS_K_3 [3/5]
Jest gotów do myślenia w sposób innowacyjny w odniesieniu do problemów, przed którymi może stanąć w praktyce zawodowej w obszarze psychologii klinicznej małego dziecka [PS_K_4_10]
PS_K_4 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii klinicznej małego dziecka w procesie analizy i syntezy informacji, formowania tez wyjaśniających lub przewidujących zachowanie oraz planowania i realizowania diagnozy i pomocy psychologicznej [PS_U_3_19]
PS_U_3 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty i teorie, odnoszące się do psychologii klinicznej małego dziecka [PS_W_2_6]
PS_W_2 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w kontekście psychologii klinicznej małego dziecka [PS_W_7_8]
PS_W_7 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [2] 30 Activating methods: a case study [b07] 
Activating method – peer learning [b08] 
Screen presentation [c07] 
Working with a programmed textbook [d02] 
Working with another teaching tool [d03] 
Individual work with a text [f02] 
course work PS_K_3_11 PS_K_4_10 PS_U_3_19 PS_W_2_6 PS_W_7_8
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)