Cultural resources in GLAM institutions
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2025

Module name: | Cultural resources in GLAM institutions |
---|---|
Module code: | W1-BN-DDK-N2-ZKGLA04 |
Programme code: | W1-N2BN19.2025 |
Semester: | summer semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł koncentruje się na analizie procesów związanych z tworzeniem, opracowywaniem i udostępnianiem kolekcji w galeriach, bibliotekach, archiwach i muzeach. Studenci poznają różnice i podobieństwa w podejściu tych instytucji do zarządzania zasobami kulturowymi, a także wyzwania i możliwości wynikające z ich misji udostępniania dziedzictwa kulturowego w erze cyfrowej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada szczegółową wiedzę na temat procesów tworzenia, opracowywania i udostępniania kolekcji w instytucjach GLAM, rozumie różnice i podobieństwa w funkcjonowaniu bibliotek, archiwów i muzeów oraz zna współczesne metody zarządzania zasobami kulturowymi. [ZKGLA04_1] |
K_W04 [3/5] |
Student potrafi wykorzystać poznane metody i narzędzia do tworzenia, opracowywania i udostępniania kolekcji w instytucjach GLAM, uwzględniając specyfikę ich funkcjonowania, oraz efektywnie analizować różnice i podobieństwa w zarządzaniu zasobami kulturowymi. [ZKGLA04_2] |
K_U011 [3/5] |
Student jest w stanie określać priorytety oraz rozwiązywać problemy zawodowe związane z zarządzaniem zasobami w instytucjach GLAM, jednocześnie kierując się zasadami prawa i etyki oraz dbając o ochronę i odpowiednie udostępnianie powierzonych mu dóbr kultury. [ZKGLA04_3] |
K_K02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [ZKGLA04_fs_1] | 10 |
Activating methods: a case study [b07] Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] |
course work |
ZKGLA04_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |