Cultural heritage. Theoretical foundations and projects
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2025

Module name: | Cultural heritage. Theoretical foundations and projects |
---|---|
Module code: | W1-BN-DDK-N2-DKPTP02 |
Programme code: | W1-N2BN19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi aspektami dziedzictwa kulturowego oraz ich praktycznym zastosowaniem w instytucjach kultury. Studenci poznają kluczowe koncepcje teoretyczne dotyczące ochrony i zarządzania dziedzictwem kulturowym. Jednocześnie nabywają praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia i realizacji projektów, ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy (fundraisingu). |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Studenci poznają koncepcje i definicje dziedzictwa kulturowego (materialnego i niematerialnego) oraz prawne i instytucjonalne ramy ochrony dziedzictwa. [DKPTP02_1] |
K_W03 [3/5] |
Studenci poznają teorie dotyczące interpretacji i prezentacji dziedzictwa kulturowego oraz metodologii badania i dokumentowania dziedzictwa kulturowego. [DKPTP02_2] |
K_W02 [4/5] |
Studenci uczą się opracowywania koncepcji projektów związanych z dziedzictwem kulturowym, poszukiwania potencjalnych źródeł finansowania oraz tworzenia dokumentacji projektowej. [DKPTP02_3] |
K_U01 [4/5] |
Studenci uczą się przygotowywania wniosków grantowych i aplikacji o dofinansowanie, zarządzanie budżetem projektu kulturalnego oraz planowania działań promocyjnych i marketingowych. [DKPTP02_4] |
K_U06 [4/5] |
Student jest w stanie etycznie współpracować z różnorodnymi interesariuszami (przedstawicielami instytucji kultury, samorządów i społeczności lokalnych), identyfikując problemy i potrzeby związane z ochroną dziedzictwa kulturowego oraz aktywnie i w duchu przedsiębiorczości angażując się w odpowiedzialne działania na rzecz zachowania spuścizny kulturowej na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim. [DKPTP02_5] |
K_K03 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [DKPTP02_fs_1] | 10 |
Description [a03] Activating methods: a case study [b07] Project scheduling [e04] |
course work |
DKPTP02_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |