Graduate seminar 3 (compulsory degree module)
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2025

Module name: | Graduate seminar 3 (compulsory degree module) |
---|---|
Module code: | W1-BN-N2-SMMO03 |
Programme code: | W1-N2BN19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Trzeci semestr seminarium należy poświęcić na pisemne przygotowanie rozdziału/rozdziałów rozprawy. Student realizuje zadanie z pełną świadomością roli opracowywanej części w całości rozprawy. Formułuje tezy, przedstawia stanowiska innych autorów na dany temat, ocenia wyniki własnych badań oraz projektuje dalszy tok pracy w miarę pogłębiania swojej orientacji w możliwościach pozyskiwania informacji z publikacji oraz dokumentów uzyskiwanych w instytucjach, do których zwraca się oficjalną drogą, za pośrednictwem listów intencyjnych. W przypadku gromadzenia danych z użyciem narzędzi takich jak ankieta, kwestionariusz czy formularz obserwacji, student przygotowuje narzędzia do tworzenia własnej dokumentacji pomocniczej. Powinien także wykazać się umiejętnością redagowania tekstu, dbałością o formę językową, kompozycję pisanych rozdziałów, poprawnym cytowaniem źródeł oraz dokumentowaniem ich pochodzenia. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat wartości pracy koncepcyjnej w nauce w ogóle, a w szczególności w obrębie bibliologii i informatologii. Zna podstawy ewaluacji osiągnięć w pracy naukowej podejmowanej w uczelni wyższej. [SMMO03_01] |
K_W01 [5/5] |
Student ma wiedzę na temat warsztatu badawczego bibliologii i informatologii, stosowanych w nich metod i narzędzi badawczych. Zna zasady poprawnej kompozycji większej wypowiedzi naukowej (studium, zarysu monograficznego, monografii) w komunikacji naukowej za pośrednictwem różnych kanałów. Wie jak właściwie przekazywać wskazówki źródłowe, terminologiczne, teoretyczne. Zna podstawy poprawności językowej tekstu naukowego. [SMMO03_02] |
K_W02 [5/5] |
Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną z wybranych nauk humanistycznych i społecznych przydatnych w pracach naukowych z zakresu bibliologii i informatologii (np. historii, literaturoznawstwa, językoznawstwa, socjologii). Potrafi samodzielnie rozwijać własne umiejętności badawcze, realizując wybrany przez siebie temat z jednej subdyscypliny bibliologii i informatologii. [SMMO03_03] |
K_U01 [5/5] |
Student umie przedstawić spójnie, logicznie oraz rzeczowo w ustnej i pisemnej formie własne poglądy. Umie udokumentować poprawnie wypowiedź naukową. Dodatkowo potrafi argumentować swoje stanowisko, opierając się na rzetelnych źródłach, oraz skutecznie komunikować wyniki badań w sposób zrozumiały dla odbiorcy. Wykazuje również umiejętność krytycznej analizy i oceny dostępnej literatury oraz włącza ją w kontekst własnych rozważań. [SMMO03_04] |
K_U011 [4/5] |
Student ma pogłębioną świadomość potrzeby dbania o sprawność językową w naukowych wypowiedziach piśmienniczych oraz potrafi weryfikować dostrzegane u siebie braki poprzez samokształcenie. Rozumie konieczność posiadania wysokich kompetencji językowych i merytorycznych w pracy zawodowej, w tym w ramach seminarium magisterskiego. [SMMO03_05] |
K_K01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
seminar [SMMO03_fs_1] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – seminar / proseminar [b05] Creation/production – creative workshop [e03] |
course work |
SMMO03_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |