Graduate seminar 2 (compulsory degree module)
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2025

Module name: | Graduate seminar 2 (compulsory degree module) |
---|---|
Module code: | W1-BN-N2-SMMO02 |
Programme code: | W1-N2BN19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | W trakcie drugiego semestru seminarium magisterskiego podstawowym celem jest poznanie dzieł metodologicznych traktujących o metodach badań, dokonanie wyboru własnych metod, a także gruntowne badanie źródeł i gromadzenie informacji faktograficznej, statystycznej lub innej. Student krytycznie interpretuje dzieła poruszające wybrane aspekty analizowanego problemu badawczego. Na podstawie lektury przygotowuje pierwszą wersję wstępu do rozprawy magisterskiej, w którym wyznacza zakres zadania, wstępnie charakteryzuje stan badań oraz opisuje wybrane przez siebie metody i techniki badawcze. Ponadto redaguje pierwszy rozdział pracy (o charakterze historycznym bądź teoretyczno-terminologicznym). |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student poznał podstawowe publikacje z zakresu metodologii badań typowych dla nauk humanistycznych oraz specyficznych dla bibliologii i informatologii, subdyscyplin oraz nauk pokrewnych. [SMMO02_1] |
K_W01 [4/5] |
Student zna metody analizy i krytyki źródeł oraz poglądów, dostrzega różnice między faktami oraz ich komentowaniem, uzupełnia wiedzę z punktu widzenia wykonywanego zadania. [SMMO02_2] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada umiejętność identyfikacji różnych typów źródeł polsko- i obcojęzycznych, dokonuje wyboru metod gromadzenia i interpretacji źródeł oraz danych (metod bibliograficznych, filologicznych, historycznych, socjologicznych, statystycznych i innych), sprawnie wyszukuje i przetwarza informacje z użyciem różnych kanałów komunikacyjnych w toku realizacji zadania badawczego. [SMMO02_3] |
K_U01 [5/5] |
Student umie zastosować wiedzę o dobrej organizacji pracy badawczej zgodnie z regułami metodologii celem napisania pracy magisterskiej użytecznej dla instytucji kultury. [SMMO02_4] |
K_U010 [3/5] |
Student odznacza się odpowiedzialnością za podnoszenie osobistej wiedzy z subdyscypliny, jako niezbędnego warunku przygotowania się do pracy zawodowej. Wykazuje gotowość obserwacji oraz diagnostycznego opisu sytuacji społeczno-kulturalnej oraz projektowania pracy na rzecz kultury (bibliotecznej, edytorskiej, informacyjnej). [SMMO02_5] |
K_K01 [3/5] |
Student jest motywowany do adekwatnego referowania faktów, unikania subiektywizmu, kieruje się zasadą uzyskiwania sprawdzalnych wyników. Potrafi zgodnie z prawem skorzystać z inspiracji innych autorów. [SMMO02_6] |
K_K02 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
seminar [SMMO02_fs_1] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – seminar / proseminar [b05] Creation/production – creative workshop [e03] |
course work |
SMMO02_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |