Scientific writing workshop (compulsory degree module)
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2025

Module name: | Scientific writing workshop (compulsory degree module) |
---|---|
Module code: | W1-BN-N2-WRTN01 |
Programme code: | W1-N2BN19.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu studenci poznają zasady samodzielnej pracy naukowej. Zdobędą wiedzę na temat prawidłowej konstrukcji tekstu naukowego (przede wszystkim pracy magisterskiej). Poznają zasady gromadzenia źródeł informacji, ich opracowania i interpretacji. Potrafią dokonać właściwej analizy zgromadzonego materiału badawczego oraz skonstruować plan tekstu naukowego. Umieją zastosować odpowiednie metody badawcze oraz skonstruować elementy tekstu naukowego. Potrafią zaplanować samodzielną pracę naukową oraz zaprezentować jej efekty. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student orientuje się we współczesnych problemach nauk humanistycznych, w tym nauk o kulturze, i społecznych, zna aktualny stan dyskursu naukowego, zwłaszcza związanego z badaniami bibliologicznymi i informatologicznymi. Wie jak identyfikować problemy badawcze. Zna zasady budowania własnego warsztatu naukowego zgodnie z obowiązującymi zapisami etyki pracy naukowej. [WRTN01_01] |
K_W03 [4/5] |
Student umie rozpoznawać problemy badawcze współczesnej nauki. Posiada umiejętność zastosowania aparatu pojęciowego nauk humanistycznych, w tym nauk o kulturze, i społecznych w komunikatach naukowych. Potrafi komponować pisemne wypowiedzi o charakterze naukowym, nadać im odpowiednią strukturę i wykorzystać stosowne metody i narzędzia badawcze (charakterystyczne dla badań z obszaru bibliologii i informatologii). Umie udokumentować przebieg analizy naukowej. [WRTN01_02] |
K_U011 [5/5] |
Student przestrzega standardów etyki pracy naukowej na wszystkich etapach komponowania wypowiedzi. Umie posługiwać się kodeksami etyki publikacyjnej. Ma świadomość istnienia zjawiska nierzetelności w nauce, w tym plagiaryzmu. Umie efektywnie wyszukiwać dane potrzebne do konstruowania komunikatów naukowych dotyczących problematyki nauk humanistycznych i społecznych, w tym m.in. z obszaru wiedzy bibliologicznej i informatologicznej, i opracowywać je, by zapobiegać problemowi plagiaryzmu. [WRTN01_03] |
K_U01 [4/5] |
Mając świadomość konieczności stałego pogłębiania i aktualizowania swoich umiejętności i wiedzy, zwłaszcza tej z obszaru badań bibliologicznych i informatologicznych, potrafi zdobywać, interpretować i kreować różnego typu komunikaty zgodnie z zasadami etycznymi. [WRTN01_04] |
K_K01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [WRTN01_fs_1] | 15 |
Working with a computer [d01] Creation/production – creative workshop [e03] Conceptual work [f03] |
course work |
WRTN01_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |