Graduate seminar 1 (compulsory degree module)
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2025

Module name: | Graduate seminar 1 (compulsory degree module) |
---|---|
Module code: | W1-BN-N2-SMMO01 |
Programme code: | W1-N2BN19.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Seminarium magisterskie ma na celu podjęcie przez studiujących zadania, którego efekty ocenione zostaną po dwóch latach. Pierwszy semestr poświęcony jest wyborowi tematu, który powinien być zgodny z zakresem dyscypliny bibliologii i informatologii bądź jej interdyscyplinarnymi powiązaniami. Osoby kontynuujące ten sam kierunek studiów mogą wybierać temat z odpowiadającego im działu wiedzy bibliologicznej lub informatologicznej. Osoby, które zmieniły kierunek studiów, powinny wybrać temat, w którym wykorzystają wcześniej zdobyte doświadczenia. W trakcie pierwszego semestru należy wstępnie ustalić zespół zagadnień szczegółowych, które należą do indywidualnie wybranego zadania i staną się podstawą planu pracy, korygowanego w miarę pozyskiwania źródeł informacji oraz ich znajomości. Student w trakcie pierwszego semestru zobowiązany jest utworzyć uporządkowaną zgodnie z zasadami bibliografii załącznikową listę źródeł. Ma też sformułować szkic wstępu, z uwzględnieniem przewidywanych celów oraz metod postępowania badawczego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną znajomość bibliologii i informatologii – zwłaszcza jednej z jej subdyscyplin – oraz zna ich relacje z innymi dyscyplinami nauk humanistycznych i społecznych. Na tym polu skupia doświadczenia poznawcze dla wyboru tematu własnej pracy badawczej. [SMMO01_01] |
K_W01 [3/5] |
Student zna metody pogłębiania osobistej wiedzy ze studiowanej dyscypliny/subdyscypliny lub pokrewnej dyscypliny, rozpoznaje różne kategorie oraz stan dokumentacji właściwej dla realizowanego zadania badawczego. [SMMO01_02] |
K_W03 [3/5] |
Student posiada umiejętność obserwacji życia społecznego, zwłaszcza roli instytucji książki, umie gromadzić odpowiednie piśmiennictwo i inne dokumenty, także obcojęzyczne, przydatne w diagnozowaniu sytuacji społeczno-kulturalnej, a czerpiąc z nich, przestrzega norm prawnych. [SMMO01_03] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi planować samodzielne postępowanie badawcze, ustalać wstępne kroki, zarządzać czasem, korygować plan badań w toku analizy dostępnej dokumentacji oraz opracować plan większej wypowiedzi na realizowany temat badawczy na podstawie dostępnych źródeł. [SMMO01_04] |
K_U03 [4/5] |
Student wybiera temat pracy magisterskiej użyteczny społecznie, zgodny z posiadanymi umiejętnościami, wykazując się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do zawodu. Dzięki temu buduje pozytywny wizerunek pracowników biblioteki lub innych instytucji kultury, nauki i edukacji. [SMMO01_05] |
K_K02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
seminar [SMMO01_fs_1] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating method – seminar / proseminar [b05] Conceptual work [f03] |
course work |
SMMO01_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |