Graduate seminar 1 (compulsory degree module) Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-N2BN19.2025

Module name: Graduate seminar 1 (compulsory degree module)
Module code: W1-BN-N2-SMMO01
Programme code: W1-N2BN19.2025
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Seminarium magisterskie ma na celu podjęcie przez studiujących zadania, którego efekty ocenione zostaną po dwóch latach. Pierwszy semestr poświęcony jest wyborowi tematu, który powinien być zgodny z zakresem dyscypliny bibliologii i informatologii bądź jej interdyscyplinarnymi powiązaniami. Osoby kontynuujące ten sam kierunek studiów mogą wybierać temat z odpowiadającego im działu wiedzy bibliologicznej lub informatologicznej. Osoby, które zmieniły kierunek studiów, powinny wybrać temat, w którym wykorzystają wcześniej zdobyte doświadczenia. W trakcie pierwszego semestru należy wstępnie ustalić zespół zagadnień szczegółowych, które należą do indywidualnie wybranego zadania i staną się podstawą planu pracy, korygowanego w miarę pozyskiwania źródeł informacji oraz ich znajomości. Student w trakcie pierwszego semestru zobowiązany jest utworzyć uporządkowaną zgodnie z zasadami bibliografii załącznikową listę źródeł. Ma też sformułować szkic wstępu, z uwzględnieniem przewidywanych celów oraz metod postępowania badawczego.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student ma pogłębioną znajomość bibliologii i informatologii – zwłaszcza jednej z jej subdyscyplin – oraz zna ich relacje z innymi dyscyplinami nauk humanistycznych i społecznych. Na tym polu skupia doświadczenia poznawcze dla wyboru tematu własnej pracy badawczej. [SMMO01_01]
K_W01 [3/5] K_W05 [3/5]
Student zna metody pogłębiania osobistej wiedzy ze studiowanej dyscypliny/subdyscypliny lub pokrewnej dyscypliny, rozpoznaje różne kategorie oraz stan dokumentacji właściwej dla realizowanego zadania badawczego. [SMMO01_02]
K_W03 [3/5] K_W06 [5/5]
Student posiada umiejętność obserwacji życia społecznego, zwłaszcza roli instytucji książki, umie gromadzić odpowiednie piśmiennictwo i inne dokumenty, także obcojęzyczne, przydatne w diagnozowaniu sytuacji społeczno-kulturalnej, a czerpiąc z nich, przestrzega norm prawnych. [SMMO01_03]
K_U01 [3/5] K_U010 [5/5]
Student potrafi planować samodzielne postępowanie badawcze, ustalać wstępne kroki, zarządzać czasem, korygować plan badań w toku analizy dostępnej dokumentacji oraz opracować plan większej wypowiedzi na realizowany temat badawczy na podstawie dostępnych źródeł. [SMMO01_04]
K_U03 [4/5] K_U06 [4/5]
Student wybiera temat pracy magisterskiej użyteczny społecznie, zgodny z posiadanymi umiejętnościami, wykazując się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do zawodu. Dzięki temu buduje pozytywny wizerunek pracowników biblioteki lub innych instytucji kultury, nauki i edukacji. [SMMO01_05]
K_K02 [3/5] K_K06 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
seminar [SMMO01_fs_1] 15 Activating method – discussion / debate [b04] 
Activating method – seminar / proseminar [b05] 
Conceptual work [f03] 
course work SMMO01_01 SMMO01_02 SMMO01_03 SMMO01_04 SMMO01_05
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)