Analysis and creation of a persuasive text
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: W1-S1KP19.2025

Module name: | Analysis and creation of a persuasive text |
---|---|
Module code: | W1-KPIK-S1-AKTP |
Programme code: | W1-S1KP19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest zdobycie wiedzy na temat językowych i pozajęzykowych wykładników perswazji. Podczas zajęć przeprowadzane są wielostronne analizy współczesnych tekstów marketingowych pod kątem nasycenia zabiegami o charakterze perswazyjnym. Moduł obejmuje także tworzenie w grupach projektowych tekstów promocyjno-marketingowych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i wiedzy o komunikacji w działaniach promocyjno-reklamowych, do promocji treści w mediach [AKTP_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
ma wiedzę na temat perswazji, odbiorców reklamy i mediów, sposobów ich określania, językowej identyfikacji ich potrzeb oraz ewaluacji efektów działań promocyjnych [AKTP_2] |
Kpik_W09 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje czerpane z różnych źródeł, dotyczące wykorzystania perswazji w komunikacji oraz potrafi wykorzystać te informacje do działań projektowych [AKTP_3] |
Kpik_U01 [4/5] |
ma umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego z zastosowaniem technik perswazyjnych i zaprezentowania wyników pracy; potrafi wyciągać właściwe wnioski. Potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich. Potrafi współdziałać w grupie, przyjmując w niej zarówno funkcje kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze [AKTP_4] |
Kpik_U05 [4/5] |
jest przygotowany_a do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu perswazji i manipulacjii, ma świadomość znaczenia wiedzy oraz potrafi wykorzystać opinie ekspertów w rozwiązywaniu problemów dotyczących komunikacji [AKTP_5] |
Kpik_K01 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [AKTP_C] | 30 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] |
course work |
AKTP_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |