History of public discourse: propaganda
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: W1-S1KP19.2025

Module name: | History of public discourse: propaganda |
---|---|
Module code: | W1-KPIK-S1-DDPP |
Programme code: | W1-S1KP19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów i studentek z historią propagandy jako etapu rozwoju dyskursu perswazyjnego; wykład obejmuje wyjaśnienie i zdefiniowanie pojęcia propaganda na tle innych odmian dyskursu perswazyjnego; zarysowanie dziejów propagandy; omówione zostaną także miękkie formy propagandy (tworzenie publicity i PR) oraz współczesne formy propagandy w nowych mediach. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i wiedzy o komunikacji w działaniach promocyjno-reklamowych i propagandowych [DDPP_1] |
Kpik_W02 [4/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie propagandy [DDPP_2] |
Kpik_U09 [4/5] |
jest gotów_a do uczestniczenia w życiu społecznym, korzystając z wybranych mediów i różnych form działania, a także do odpowiedzialnego dbania o dziedzictwo kulturowe regionu, kraju, Europy [DDPP_3] |
Kpik_K02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [DDPP_W] | 15 |
Problem-based lecture [b01] Lecture-discussion [b02] |
course work |
DDPP_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |