Kształcenie Nauczycielskie: Warsztaty pedagogiczne 1

Module name: | Kształcenie Nauczycielskie: Warsztaty pedagogiczne 1 |
---|---|
Module code: | KN-2025-WPE1 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł skoncentrowany wokół nauczycielskiego oddziaływania pedagogicznego (wychowawczo-opiekuńczego) w klasie szkolnej jako zróżnicowanej grupie społecznej oraz wokół interakcji i uczniowskich kontaktów społecznych oraz rozwoju młodych ludzi w środowisku szkolnym (umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych, współżycia i współdziałania z innymi, zaspokajania potrzeby uznania, akceptacji, kontaktu emocjonalnego). |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
student/studentka zna i rozumie zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczyciela: obowiązki nauczyciela jako wychowawcy klasy, metodykę pracy wychowawczej, program pracy wychowawczej, style kierowania klasą, ład i dyscyplinę, poszanowanie godności dziecka, ucznia lub wychowanka, różnicowanie, indywidualizację i personalizację pracy z uczniami, funkcjonowanie klasy szkolnej jako grupy społecznej, procesy społeczne w klasie, rozwiązywanie konfliktów w klasie lub grupie wychowawczej, animowanie życia społeczno-kulturalnego klasy, wspieranie samorządności i autonomii uczniów, rozwijanie u dzieci, uczniów lub wychowanków kompetencji komunikacyjnych i umiejętności społecznych niezbędnych do nawiązywania poprawnych relacji; pojęcia integracji i inkluzji (B.2.W4) [WPE1_01] |
KN.2023_W02 [3/5] |
student/studentka potrafi rozpoznawać sytuację społeczną uczniów w zespole klasowym, zdiagnozować ich potrzeby edukacyjne i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie (B.2.U6) [WPE1_02] |
KN.2023_U01 [3/5] |
student/studentka jest gotów/gotowa do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej (B.2.K2), a także samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej (B.2.K3) [WPE1_03] |
KN.2023_KS02 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [01] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Activating method – peer learning [b08] SWOT analysis [b10] Screen presentation [c07] Individual work with a text [f02] Conceptual work [f03] |
course work |
WPE1_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |