Podstawy coachingu
Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: W7-S2NR19.2025

Nazwa modułu: | Podstawy coachingu |
---|---|
Kod modułu: | W7-NR2-25-PC |
Kod programu: | W7-S2NR19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy na temat wybranych obszarów aktywności człowieka, w tym zwłaszcza aktywności związanej z samorozwojem oraz rozwojem w małych społecznościach (w rodzinie). Moduł rozwija umiejętność samodzielnego rozumienia i analizowania relacji międzyludzkich, strategii życiowych i sposobu funkcjonowania systemów rodzinnych w aspekcie szerokich potrzeb rozwojowych i skuteczności działania. Student zdobywa umiejętności znajdywania innowacyjnych rozwiązań złożonych problemów indywidualnych, małżeńskich i rodzinnych oraz potrafi do tego celu wykorzystać różne narzędzia coachingowe. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu teorii coachingu oraz technik coachingowych zorientowaną na zastosowania praktyczne w doradztwie małżeńskim i rodzinnym. [NR2-PC-01] |
R2A_W06 [2/5] |
Student potrafi wykorzystać wiedzę zmierzającą do rozwijania zdolności i kierowania własnym procesem samorozwoju, jak i procesami rozwoju u innych osób. [NR2-PC-02] |
R2A_U03 [3/5] |
Student ma świadomość potrzeby ciągłego rozwijania i pogłębiania swojej wiedzy z zakresu teorii coachingu. [NR2-PC-03] |
R2A_K01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ćw_PodstCoach] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
NR2-PC-03 |
wykład [w_PodstCoach] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
NR2-PC-01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |