Health Promotion
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2025

Module name: | Health Promotion |
---|---|
Module code: | W6-PE-EZ-N1-PZ |
Programme code: | W6-N1PE19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Przedmiot przygotowuje studentów/studentki do realizacji zadań ukierunkowanych na zachowanie i wzmacnianie zdrowia, realizowanych w ramach różnych instytucji poprzez zróżnicowane formy wsparcia - środowiskowe, społeczne, polityczne, ekonomiczne, prawne i taktyczne. Osoby studiujące w oparciu o wiedzę medyczną i pedagogicznej zapoznają się z praktycznymi rozwiązaniami mającymi na celu inicjatywę nowych zachowań sprzyjających zdrowiu oraz ich adaptację i utrwalanie (podtrzymywanie) . Tematyka zajęć uwrażliwia na potrzebę pomnażania rezerw i potencjału zdrowia. Zajęcia mają inspirować studentów do planowania i podejmowania kreatywnych i przemyślanych rozwiązań w zakresie tworzenia środowisk wspierających zdrowie. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
student/studentka jest gotowy/gotowa i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, dokonuje samooceny własnych kompetencji, podnosi poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu promocji zdrowia, doskonali umiejętności, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki pedagoga zdrowia [PE-EZ-N1-PZ_K_1] |
K_K01 [3/5] |
student/studentka jest gotowy/gotowa do uczestniczenia w przygotowywaniu projektów pomnażających potencjał zdrowia zarówno w placówkach oświatowych, instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, jak i środowisku otwartym, charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów zdrowotno-wychowawczych oraz wrażliwością i kulturą pedagogiczną [PE-EZ-N1-PZ_K_2] |
KN1_K01 [3/5] |
student/studentka potrafi diagnozować sytuację zdrowotno-społeczną dziecka, kulturę zdrowotną jego rodziny oraz całego środowiska wychowawczego (określa objawy najczęstszych chorób zakaźnych oraz wymienia,
które z nich mogą być groźne), potrafi ocenić przydatność konkretnych strategii i metod do realizacji zadań wychowawczo-zdrowotnych (zasad profilaktyki epidemiologicznej, znaczenie szczepień obowiązkowych i zalecanych, znaczenie korzystania z podstawowych środków higienicznych i pielęgnacyjnych), a także potrafi włączać się w istniejące (lub tworzyć własne) projekty i programy zdrowotne podejmowane przez placówki oświatowe, instytucje i stowarzyszenia wspierające rodzinę [PE-EZ-N1-PZ_U_1] |
K_U02 [4/5] |
student/studentka potrafi samodzielnie korzystać z różnych źródeł wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności w zakresie opracowywania strategii działań o charakterze zdrowotnym, posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów z zakresu promocji zdrowia [PE-EZ-N1-PZ_U_2] |
K_U05 [4/5] |
student/studentka zna i rozumie terminologię używaną w zakresie promocji zdrowia, wyjaśnia, czym są badania przesiewowe i badania profilaktyczne oraz w jakich grupach i kiedy powinny być wykonywane; zna cele i zadania promocji zdrowia oraz jej koncepcje, modele i podstawowe zasady zdrowego stylu życia, zasady przygotowania się do wizyty lekarskiej oraz pielęgnacji niemowląt, dzieci i osób starszych [PE-EZ-N1-PZ_W_1] |
K_W02 [3/5] |
student/studentka zna, rozumie potrzeby biopsychospołeczne i problemy zdrowotne człowieka w poszczególnych etapach jego rozwoju oraz uwarunkowania ekonomiczne i socjokultutowe kondycji zdrowotnej współczesnej rodziny, ma zaawansowaną wiedzę nt. instytucji i organizacji w środowisku lokalnym, programów wspierających dzieci, młodzież, osoby dorosłe w sferze wzrostu potencjału zdrowia [PE-EZ-N1-PZ_W_2] |
K_W05 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PE-EZ-N1-PZ_fns_1] | 10 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Screen presentation [c07] |
course work |
PE-EZ-N1-PZ_K_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] | Consulting the curriculum and the organization of classes | consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc. |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |