Descriptive Grammar of the First Foreign Language 2
Field of study: Applied Linguistics
Programme code: W1-S1LS23.2025

Module name: | Descriptive Grammar of the First Foreign Language 2 |
---|---|
Module code: | W1-S1LS-GO2 |
Programme code: | W1-S1LS23.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem kursu jest poszerzenie oraz ugruntowanie wiedzy i pogłębianie umiejętności na temat specyfiki języka głównego, w tym w zakresie zagadnień teoretycznych, terminologii i metodologii opisu w obszarze gramatyki. Studiujący rozwijają umiejętności poprawnego użycia poznanej terminologii i znajomości pojęć z zakresu gramatyki. Kurs ma również na celu doskonalenie umiejętności zdobytych podczas kursu Gramatyka opisowa języka głównego 1. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | Descriptive Grammar of the First Foreign Language 1 [W1-S1LS-GO1] |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową na temat pojęć z zakresu gramatyki języka głównego oraz terminologii gramatycznej języka głównego [S1LS-GO2-W01] |
LS_W01 [4/5] |
posiada poszerzoną i uporządkowaną wiedzę na temat cech systemu gramatycznego języka głównego (oraz wybranych uwarunkowań pragmatycznych tego systemu), niezbędną dla uczestnictwa w innych zajęciach oferowanych w ramach studiów na kierunku ‘lingwistyka stosowana’ [S1LS-GO2-W02] |
LS_W01 [4/5] |
rozumie potrzebę aktualizowania swojej wiedzy na temat gramatyki języka głównego w celu rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych związanych z innymi kursami w zakresie kierunku lingwistyka stosowana [S1LS-GOA2-K01] |
LS_K01 [3/5] |
potrafi wyszukiwać oraz interpretować różnorodne informacje z zakresu językoznawstwa, w tym z dziedzin objętych kursem [S1LS-GOA2-U01] |
LS_U05 [4/5] |
potrafi krytycznie ocenić alternatywne opisy danego zjawiska językowego [S1LS-GOA2-U02] |
LS_U03 [4/5] |
ma świadomość istnienia różnych perspektyw teoretycznych w zakresie językoznawstwa [S1LS-GOA2-U03] |
LS_U03 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [W1-S1LS-GO2] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Description [a03] Problem-based lecture [b01] |
exam |
S1LS-GO2-W01 |
practical classes [W1-S1LSGO2C] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Working with a programmed textbook [d02] |
course work |
S1LS-GOA2-U01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |