Descriptive Grammar of the First Foreign Language 2 Field of study: Applied Linguistics
Programme code: W1-S1LS23.2025

Module name: Descriptive Grammar of the First Foreign Language 2
Module code: W1-S1LS-GO2
Programme code: W1-S1LS23.2025
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: exam
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Celem kursu jest poszerzenie oraz ugruntowanie wiedzy i pogłębianie umiejętności na temat specyfiki języka głównego, w tym w zakresie zagadnień teoretycznych, terminologii i metodologii opisu w obszarze gramatyki. Studiujący rozwijają umiejętności poprawnego użycia poznanej terminologii i znajomości pojęć z zakresu gramatyki. Kurs ma również na celu doskonalenie umiejętności zdobytych podczas kursu Gramatyka opisowa języka głównego 1.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): Descriptive Grammar of the First Foreign Language 1 [W1-S1LS-GO1]
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową na temat pojęć z zakresu gramatyki języka głównego oraz terminologii gramatycznej języka głównego [S1LS-GO2-W01]
LS_W01 [4/5]
posiada poszerzoną i uporządkowaną wiedzę na temat cech systemu gramatycznego języka głównego (oraz wybranych uwarunkowań pragmatycznych tego systemu), niezbędną dla uczestnictwa w innych zajęciach oferowanych w ramach studiów na kierunku ‘lingwistyka stosowana’ [S1LS-GO2-W02]
LS_W01 [4/5]
rozumie potrzebę aktualizowania swojej wiedzy na temat gramatyki języka głównego w celu rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych związanych z innymi kursami w zakresie kierunku lingwistyka stosowana [S1LS-GOA2-K01]
LS_K01 [3/5]
potrafi wyszukiwać oraz interpretować różnorodne informacje z zakresu językoznawstwa, w tym z dziedzin objętych kursem [S1LS-GOA2-U01]
LS_U05 [4/5]
potrafi krytycznie ocenić alternatywne opisy danego zjawiska językowego [S1LS-GOA2-U02]
LS_U03 [4/5]
ma świadomość istnienia różnych perspektyw teoretycznych w zakresie językoznawstwa [S1LS-GOA2-U03]
LS_U03 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [W1-S1LS-GO2] 15 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Description [a03] 
Problem-based lecture [b01] 
exam S1LS-GO2-W01 S1LS-GO2-W02 S1LS-GOA2-K01 S1LS-GOA2-U03
practical classes [W1-S1LSGO2C] 15 Activating method – discussion / debate [b04] 
Working with a programmed textbook [d02] 
course work S1LS-GOA2-U01 S1LS-GOA2-U02 S1LS-GOA2-U03
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)