Śródroczna praktyka zawodowa nauczycielska w szkole podstawowej
Field of study: German Studies
Programme code: W1-S1FG19.2025

Module name: | śródroczna praktyka zawodowa nauczycielska w szkole podstawowej |
---|---|
Module code: | W1-FGS1-NPRZS |
Programme code: | W1-S1FG19.2025 |
Semester: | summer semester 2026/2027 |
Language of instruction: | German |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Zgodnie z programem studiów studiujący są zobowiązani do realizacji praktyki zawodowej – dydaktycznej śródrocznej w wymiarze 30 h pod opieką nauczyciela akademickiego. Celem praktyki zawodowej jest praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów, a także ocena własnych kompetencji: językowych oraz interpersonalnych. W czasie pobytu na praktyce studiujący realizują założone efekty uczenia się, zapoznają z życiem szkoły oraz współpracują z nauczycielem języka niemieckiego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
wykazuje gotowość do dostatecznie skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami języka niemieckiego w szkole podstawowej w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych [D2.K01] [K01] |
FG_K03 [4/5] |
potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela języka niemieckiego, jego interakcji z uczniami w wieku szkoły podstawowej oraz sposobu planowania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej [D2.U01] [U01] |
FG_U01 [3/5] |
zna i rozumie sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły podstawowej, zwłaszcza w zakresie nauczania języka niemieckiego lub placówki systemu oświaty [D2.W02] [W01] |
FG_W10 [3/5] |
zna i rozumie rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej związanej z nauczaniem języka niemieckiego prowadzonej w szkole podstawowej lub placówce systemu oświaty. [D2.W03] [W02] |
FG_W10 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [W1-FGS1-NPZS] | 30 |
Activating methods: a case study [b07] Activating method – flipped classroom [b09] |
course work |
K01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Review of internship documentation [d03] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | an analysis of the portfolio of documentation obtained during internship, including professional internship, and other practical classes and studio sessions, as well as the documentation developed in order to obtain credit for such classes; verification of the description, necessary attachments, opinions and grades before submitting the portfolio for acceptance |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |