Contemporary design and traditional book design
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2025

Module name: | Contemporary design and traditional book design |
---|---|
Module code: | W1-BN-DDK-S2-WDPKT03 |
Programme code: | W1-S2BN19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma na celu przekazanie wiedzy na temat zasad projektowania publikacji drukowanych z uwzględnieniem współczesnych trendów. Uczestnicy poznają fundamentalne reguły kompozycji, typografii oraz struktury książki, jednocześnie rozwijając praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia estetycznych i funkcjonalnych projektów wydawniczych. Moduł łączy tradycyjne techniki z nowoczesnym podejściem do designu, przygotowując studentów do samodzielnej pracy nad różnorodnymi formami publikacji. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna fundamentalne zasady projektowania publikacji drukowanych, w tym znaczenie typografii, kompozycji i struktury książki. [WDPKT03_1] |
K_W04 [3/5] |
Orientuje się we współczesnych trendach w projektowaniu książek oraz relacjach między formą a funkcją w kontekście publikacji tradycyjnych. [WDPKT03_2] |
K_W09 [2/5] |
Potrafi samodzielnie zaprojektować spójną koncepcję książki, uwzględniając wszystkie jej elementy - od okładki, przez typografię, wybór papieru, po kompozycję i format. Umie łączyć tradycyjne techniki projektowe z nowoczesnymi rozwiązaniami, tworząc estetyczne i funkcjonalne projekty wydawnicze. [WDPKT03_3] |
K_U02 [3/5] |
Monitoruje trendy w projektowaniu, jest w stanie określić priorytety i rozwiązywać problemy zawodowe w pracy wydawniczej, uznając za kluczowe zadanie kreowanie nowoczesnego wizerunku wydawnictwa jako istotnej instytucji kultury. [WDPKT03_4] |
K_K02 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [WDPKT03_fs_1] | 30 |
Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] Creation/production – creative workshop [e03] |
course work |
WDPKT03_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |