Contemporary design and traditional book design Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2025

Module name: Contemporary design and traditional book design
Module code: W1-BN-DDK-S2-WDPKT03
Programme code: W1-S2BN19.2025
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Moduł ma na celu przekazanie wiedzy na temat zasad projektowania publikacji drukowanych z uwzględnieniem współczesnych trendów. Uczestnicy poznają fundamentalne reguły kompozycji, typografii oraz struktury książki, jednocześnie rozwijając praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia estetycznych i funkcjonalnych projektów wydawniczych. Moduł łączy tradycyjne techniki z nowoczesnym podejściem do designu, przygotowując studentów do samodzielnej pracy nad różnorodnymi formami publikacji.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna fundamentalne zasady projektowania publikacji drukowanych, w tym znaczenie typografii, kompozycji i struktury książki. [WDPKT03_1]
K_W04 [3/5]
Orientuje się we współczesnych trendach w projektowaniu książek oraz relacjach między formą a funkcją w kontekście publikacji tradycyjnych. [WDPKT03_2]
K_W09 [2/5] K_W10 [2/5]
Potrafi samodzielnie zaprojektować spójną koncepcję książki, uwzględniając wszystkie jej elementy - od okładki, przez typografię, wybór papieru, po kompozycję i format. Umie łączyć tradycyjne techniki projektowe z nowoczesnymi rozwiązaniami, tworząc estetyczne i funkcjonalne projekty wydawnicze. [WDPKT03_3]
K_U02 [3/5] K_U06 [3/5]
Monitoruje trendy w projektowaniu, jest w stanie określić priorytety i rozwiązywać problemy zawodowe w pracy wydawniczej, uznając za kluczowe zadanie kreowanie nowoczesnego wizerunku wydawnictwa jako istotnej instytucji kultury. [WDPKT03_4]
K_K02 [2/5] K_K07 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [WDPKT03_fs_1] 30 Screen presentation [c07] 
Working with another teaching tool [d03] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
course work WDPKT03_1 WDPKT03_2 WDPKT03_3 WDPKT03_4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)