Book publishing and promotion
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2025

Module name: | Book publishing and promotion |
---|---|
Module code: | W1-BN-DDK-S2-PPK02 |
Programme code: | W1-S2BN19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł obejmuje kompleksowe omówienie procesu tworzenia publikacji, zarówno tradycyjnych jak i cyfrowych. Studenci poznają całą drogę książki: od podstaw tekstologii i przygotowania tekstu do druku (zasady wyboru podstawy wydania, krytyka tekstu, budowa aparatu krytycznego, ustalanie autorstwa, techniki kolacjonowania oraz określanie granic koniektur i emendacji), przez kolejne etapy pracy edytorskiej, aż po strategie promocji książki w mediach. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student dysponuje wiedzą na temat miejsca tekstologii w edytorstwie naukowym i w naukach humanistycznych, zna i rozumie zależności między nimi oraz ma wiedzę o zasadach, podstawowej terminologii i metodach badawczych, stosowanych w tekstologii. [PPK02_1] |
K_W01 [3/5] |
Student zna i rozumie współczesne strategie i narzędzia promocji książek w mediach tradycyjnych i cyfrowych, identyfikuje kluczowe instytucje produkcji i rozpowszechniania książki (wydawnictwa, drukarnie, księgarnie, biblioteki, platformy internetowe) oraz rozróżnia różnorodne kanały i modele dystrybucji książki funkcjonujące w Polsce i na świecie. [PPK02_2] |
K_W04 [2/5] |
Potrafi samodzielnie rozpoznawać problemy badawcze w zakresie tekstologii oraz odpowiednio stosować aparat naukowy, właściwy tekstologii, a także określić granice stosowania koniektur i emendacji, zna technikę kolacjonowania oraz sposób przygotowania i wykorzystania warsztatu pracy tekstologa w procesie wyboru podstawy druku. [PPK02_3] |
K_U02 [2/5] |
Poznaje metody promocji książek, uczą się doboru kanałów dystrybucji, przygotowują kreatywne formy promocji. [PPK02_4] |
K_U02 [2/5] |
Student czuje się odpowiedzialny za swoje przygotowanie do pracy w instytucjach książki, ma świadomość poziomu swojej wiedzy i wykazuje gotowość do jej pogłębiania oraz do nawiązywania współpracy interdyscyplinarnej w działalności wydawniczej. [PPK02_5] |
K_K01 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PPK02_fs_1] | 30 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Creation/production – creative workshop [e03] |
course work |
PPK02_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |