Cataloging objects on the web
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2025

Module name: | Cataloging objects on the web |
---|---|
Module code: | W1-BN-NB-S2-KOS03 |
Programme code: | W1-S2BN19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawowymi schematami metadanych oraz nabycie umiejętności w zakresie opracowania obiektów (zasobów cyfrowych) w sieci. Przedstawione zostaną wybrane schematy, standardy i modele (inteligentnych) metadanych używane do katalogowania sieciowych zasobów instytucji kultury. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma szczegółową wiedzę w zakresie katalogowania różnych typów obiektów w sieci.
Zna podstawowe definicje, typologie i koncepcje metadanych, w tym inteligentnych metadanych. [KOS03_01] |
K_W04 [4/5] |
Student ma szczegółową wiedzę o normach i standardach regulujących opis zasobów cyfrowych. Zna podstawy organizacji metadanych w projekcie Semantycznego Weba. [KOS03_02] |
K_W07 [4/5] |
Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji dotyczących formatów i standardów metadanych, w tym inteligentnych metadanych. [KOS03_03] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi zastosować specjalistyczną wiedzę z zakresu metadanych (modele metadanych bibliograficznych, inteligentne metadane, metadane dla różnych typów obiektów w sieci). Potrafi ocenić i zarekomendować znaczenie standardów metadanych dla podnoszenia jakości pracy instytucji kultury. [KOS03_04] |
K_U02 [3/5] |
Student jest w stanie określić priorytety i rozwiązać problemy związane z wyborem i wykorzystaniem odpowiednich standardów metadanych w pracy bibliotecznej i informacyjnej. [KOS03_05] |
K_K02 [2/5] |
Student uznaje za priorytetowe zadanie kreowania wizerunku nowoczesnej biblioteki i ośrodka informacji jako instytucji kultury. Rozumie potrzebę stosowania nowoczesnych standardów metadanych w opisie zasobów tych instytucji. [KOS03_06] |
K_K07 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [KOS03_fs_1] | 30 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – flipped classroom [b09] Working with a computer [d01] Self-education [f01] |
course work |
KOS03_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] | Consulting the curriculum and the organization of classes | consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |