Book and reading promotion in libraries
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2025

Module name: | Book and reading promotion in libraries |
---|---|
Module code: | W1-BN-NB-S2-PKCB02 |
Programme code: | W1-S2BN19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma na celu wyposażenie studentów w umiejętności promowania literatury i czytelnictwa w środowisku bibliotecznym. Studenci nauczą się tworzyć i wdrażać kampanie promocyjne, organizować wydarzenia kulturalne oraz wykorzystywać nowe technologie w promocji książek. Program obejmuje analizę różnych strategii marketingowych, badanie potrzeb czytelników oraz rozwijanie kreatywności w przyciąganiu nowych użytkowników. Kluczowym celem modułu jest przygotowanie studentów do skutecznego wspierania rozwoju czytelnictwa oraz podnoszenia atrakcyjności bibliotek. Na zakończenie kursu studenci będą mieli za zadanie stworzyć i zaprezentować własną kampanię promującą czytelnictwo. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student rozumie potrzeby i zachowania czytelników, zna narzędzia i technologie wykorzystywane w promocji książek. Potrafi wymienić różnorodne źródła informacji o wydarzeniach poświęconych promocji książki. Student zna także metody, którymi bada się omawiane zagadnienia. [PKCB02_01] |
K_W06 [4/5] |
Student potrafi tworzyć i wdrażać kampanie promocyjne. Potrafi samodzielnie planować i realizować poszczególne działania związane z promocją książki i czytelnictwa. [PKCB02_02] |
K_U06 [5/5] |
Student, przy użyciu przyswojonej terminologii i metodologii, potrafi przygotowywać informacje promujące bibliotekę, usługi i imprezy biblioteczne, publikacje, wydawnictwa i poszczególnych autorów. [PKCB02_03] |
K_U07 [5/5] |
Korzystając z różnych metod oraz nabytej wiedzy i umiejętności, student posiada profesjonalne umiejętności komunikowania przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych. Student potrafi zastosować teorie, zasady, metody, techniki i narzędzia projektowania wizualnego. [PKCB02_04] |
K_U05 [3/5] |
Student jest kreatywny w przyciąganiu nowych użytkowników bibliotek. Jest gotów do ciągłego samodoskonalenia służącego pogłębianiu wiedzy i umiejętności. Wykorzystując badania rynku medialnego związanego z książką i źródła informacji o nim, student jest w stanie przewidywać i rozwiązywać problemy. [PKCB02_05] |
K_K01 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [PKCB02_fs_1] | 30 |
Activating method – flipped classroom [b09] Working with a computer [d01] Project scheduling [e04] |
course work |
PKCB02_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |