Quality in the library
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2025

Module name: | Quality in the library |
---|---|
Module code: | W1-BN-NB-S2-JB02 |
Programme code: | W1-S2BN19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami, terminologią i koncepcjami związanymi z jakością oraz tendencjami we współczesnym bibliotekarstwie zmierzającymi do mierzenia jakości. Student pozna metody zarządzania jakością w bibliotekach oraz instrumenty diagnozowania jakości usług w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym placówki, rozpozna praktyczne działania bibliotek w tym zakresie. Przedmiot pozwoli ukazać studentowi znaczenie jakości w bibliotekach, potrzebę zarządzania jakością i dbania o dobry wizerunek biblioteki we współczesnym świecie. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student ma poszerzoną wiedzę na temat tendencji we współczesnej bibliologii w zakresie zarządzania jakością i wdrażania koncepcji związanych z jakością usług bibliotecznych. Student ma poszerzoną wiedzę na temat metod zarządzania jakością w bibliotekach, wyboru tych metod i etapów wdrażania. [JB02_1] |
K_W02 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać instrumenty diagnozowania jakości usług bibliotecznych w celu podjęcia działań naprawczych, w tym stosować międzynarodowe zalecenia dotyczące analizy jakości usług bibliotecznych. [JB02_2] |
K_U02 [5/5] |
Student rozumie znaczenie zarządzania jakością i jest gotów dbać o wizerunek biblioteki we współczesnym świecie. [JB02_3] |
K_K07 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [JB02_fs_1] | 30 |
Activating methods: a case study [b07] Screen presentation [c07] |
course work |
JB02_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |