Information society
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2025

Module name: | Information society |
---|---|
Module code: | W1-BN-S2-AWPC03 |
Programme code: | W1-S2BN19.2025 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Student zdobywa wiedzę na temat przemian cywilizacyjnych, takich jak globalizacja, cyfryzacja, mobilność, przemiany środowiskowe, determinujących kształt współczesnego społeczeństwa. Student poznaje różnorodne koncepcje społeczeństwa i kultury oraz teorie współczesnej cywilizacji tłumaczące zmiany kulturowe, tożsamościowe i rolę, jaką w tych procesach odgrywają nowoczesne technologie. Student rozwija również umiejętności krytycznego wyszukiwania, analizowania i interpretowania źródeł informacji na temat globalnych i lokalnych procesów społecznych oraz ich reprezentacji w wytworach kultury. Student powinien dodatkowo posiąść wiedzę i umiejętności, umożliwiającą ocenę przemian cywilizacyjnych w kontekście organizowania różnych form działalności na rzecz rozwoju współczesnego społeczeństwa. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie podstawowe oraz zaawansowane pojęcia i teorie z zakresu antropologii kulturowej odnoszące się do współczesnych przemian cywilizacyjnych. [AWPC03_01] |
K_W01 [5/5] |
Student zna główne kierunki refleksji antropologicznej dotyczące nowoczesności, późnej nowoczesności, postmodernizmu oraz kultur przyszłości. [AWPC03_02] |
K_W03 [5/5] |
Student rozumie złożoność procesów społeczno-kulturowych zachodzących w kontekście globalizacji, digitalizacji, zmian klimatycznych i mobilności społecznej i wynikających z nich potrzeb społecznych. [AWPC03_03] |
K_W10 [4/5] |
Student rozumie misje instytucji kultury, zwłaszcza bibliotek, w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa. [AWPC03_04] |
K_W07 [5/5] |
Student potrafi analizować zjawiska kulturowe w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych, z wykorzystaniem narzędzi antropologii kulturowej i społecznej. [AWPC03_05] |
K_U011 [2/5] |
Student ma świadomość nieustających przemian kulturowych i konieczności włączania się w debatę publiczną na temat wyzwań cywilizacyjnych, posługując się argumentacją opartą na wiedzy naukowej. [AWPC03_06] |
K_K01 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [AWPC03_fs_1] | 30 |
Lecture-discussion [b02] Screen presentation [c07] Individual work with a text [f02] |
course work |
AWPC03_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |