New forms of publication
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: W1-S2BN19.2025

Module name: | New forms of publication |
---|---|
Module code: | W1-BN-S2-NFP02 |
Programme code: | W1-S2BN19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu, studenci zdobywają wiedzę na temat współczesnych form publikacji oraz książki obejmujących zagadnienia publikacji cyfrowej, multimedialnej, personalizowanej, konwergencyjnej itp. Studenci poznają charakterystyczne cechy poszczególnych dokumentów i towarzyszących im rozszerzeń. Omawiane są narzędzia do tworzenia, ale także odczytu treści. Analizie podlegają atuty i atrybuty różnych uzupełnień dokumentów. Omówieniu podlegają cechy kompozycyjne różnych form publikacyjnych i ich udziału w przekazie informacyjnym, rozrywkowy, branżowym jak i naukowym. Udział w zajęciach ma na celu kształtować wiedzę teoretyczną i praktyczną, ale także przygotować do samodzielnego wykorzystywania poznanych narzędzi w dalszych studiach, pracy naukowej, a następnie zawodowej.
Biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju form i narzędzi publikacyjnych, studenci winni być przygotowani do podejmowania samodzielnych decyzji w doborze przykładów publikacji oraz wykształcić nawyk permanentnej i samodzielnej aktualizacji wiedzy. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna specjalistyczną terminologię właściwą dla nowych form publikacji. Nazywa i używa poszczególne typy dokumentów zgodnie z ich przeznaczeniem w pracy własnej oraz w działalności instytucji kultury. [NFP02_01] |
K_W10 [4/5] |
Student ma świadomość rozwoju procesów publikacyjnych, konieczności ich śledzenia i dokonywania reinterpretacji posiadanej wiedzy, stosując różne podejścia teoretyczne oraz praktyczne w rozeznawaniu potencjału nowych form publikacji. [NFP02_02] |
K_U011 [4/5] |
Student używa różne formy publikacji do prezentacji treści uwzględniając ich przeznaczenie: rozrywkowe, informacyjne, reklamowe, branżowe, fachowe, naukowe. Poznane narzędzia dobiera i wykorzystuje w polu działalności instytucjonalnej. [NFP02_03] |
K_U02 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [NFP02_fs_1] | 30 |
Screen presentation [c07] Working with a computer [d01] Project scheduling [e04] |
course work |
NFP02_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |