Diagnoza w resocjalizacji
Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-S1PE12.2014

Module name: | Diagnoza w resocjalizacji |
---|---|
Module code: | R_Dr |
Programme code: | 06-S1PE12.2014 |
Semester: | winter semester 2016/2017 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 5 |
Description: | Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia. |
Prerequisites: | Dopisane zostaną w przyszłości na podstawie kodów modułów obligatoryjnych lub wcześniejszych specjalnościowych. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna techniki aktywnego słuchania. Jest świadomy roli relacji diagnostycznej w procesie diagnozy resocjalizacyjnej.
[R_Dr _1] |
K_W08 [3/5] |
Student zna podstawy teoretyczno - metodologiczne diagnozy niedostosowania społecznego; Zna psychopedagogiczne i społeczne modele diagnozy resocjalizacyjnej, jej przedmiot, zakres i obszary; Student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w diagnozie resocjalizacyjnej. [R_Dr _2] |
K_W12 [4/5] |
Potrafi wykorzystywać podstawowe orientacje teoretyczne (humanistyczną, behawioralną, psychodynamiczną, systemową) do celów diagnozy resocjalizacyjnej. Potrafi odnosić się do charakterystyki osobowości dojrzałej i niedojrzałej, symptomów, typologii, faz i stadiów niedostosowania społecznego. [R_Dr _3] |
K_U03 [2/5] |
Zna zasady konstrukcji narzędzi diagnostycznych (kwestionariusze i skale ocen; genogram); potrafi je stosować i konstruować dla potrzeb diagnostyki resocjalizacyjnej [R_Dr _4] |
K_U05 [4/5] |
Student jest świadomy dylematów etycznych oraz trudności w rozpoznawaniu niedostosowania społecznego, a także jego konsekwencji; Jest świadomy różnych perspektyw widzenia i potrafi je uwzględniać w diagnozie resocjalizacyjnej [R_Dr _5] |
K_U12 [4/5] |
Student potrafi dobrać/skonstruować i zastosować narzędzia diagnostyczne adekwatnie do potrzeb diagnozy przypadku [R_Dr _6] |
K_K08 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin testowy [R_Dr _w_1] | Studenci piszą test typu mieszanego. |
R_Dr _1 |
Diagnoza przypadku [R_Dr _w_2] | Studenci przeprowadzają diagnozę przypadku osoby niedostosowanej społecznie w formie wywiadu oraz Skali Nieprzystosowania Społecznego Lesława Pytki |
R_Dr _1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [R_Dr _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
30 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
60 |
Egzamin testowy [R_Dr _w_1] |
practical classes [R_Dr _fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
15 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
45 |
Diagnoza przypadku [R_Dr _w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |