Geological diversification of Poland
Field of study: Applied Geology
Programme code: W2-S1GS19.2024

Module name: | Geological diversification of Poland |
---|---|
Module code: | W2-GS-S1-064 |
Programme code: | W2-S1GS19.2024 |
Semester: | winter semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł Zróżnicowanie geologiczne Polski ma umożliwić studentowi poznanie budowy geologicznej poszczególnych regionów Polski, oraz procesów które przyczyniły się do powstania poszczególnych jednostek geologicznych kraju. Student nabywa wiedzę w zakresie geologii poszczególnych regionów kraju pod względem tektoniki, litologii, stratygrafii oraz historii rozwoju poszczególnych jednostek geologicznych. Dzięki temu student uzyskuje syntetyczną wiedzę na temat rozwoju geologicznego Polski, a w wyniki samodzielnego studiowania literatury, winien zgłębić wiedzę w zakresie szczegółowych aspektów geologicznych danych regionów i jednostek geologicznych. Dzięki nabytej wiedzy, student będzie miał również świadomość ochrony unikatowych pod względem naukowym i edukacyjnym stanowisk geologicznych w różnych regionach naszego kraju. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): |
Basics of historical geology and stratigraphy [W2-GS-S1-028]
Basis of geography [W2-GS-S1-012] Dynamic Earth 1 [W2-GS-S1-405] Dynamic Earth 2 [W2-GS-S1-406] Tectonics and Structural Geology [W2-GS-S1-410] |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna jednostki geologiczno-strukturalne na terenie administracyjnym Polski i częściowo krajów ościennych, ich budowę geologiczną oraz historię powstania i rozwoju. [W2-GS-S1-064_1] |
1GS_W1 [2/5] |
potrafi wskazać na mapach regionalne jednostki geologiczne Polski, potrafi interpretować ich przekroje geologiczne i generować modele wgłębnej budowy geologicznej [W2-GS-S1-064_2] |
1GS_U1 [2/5] |
potrafi dyskutować, wyrażać swoje poglądy na temat budowy geologicznej Polski; sprawnie wyszukuje informacje w literaturze, również w języku obcym [W2-GS-S1-064_3] |
1GS_U1 [2/5] |
jest zdolny do syntetycznego przedstawienia geologii wybranych jednostek i obszarów Polski na podstawie analizy geologicznej; zdaje sobie sprawę z unikalności niektórych stanowisk geologicznych [W2-GS-S1-064_4] |
1GS_K1 [3/5] |
wykazuje aktywną postawę do poznawania rzeczy nowych i wykorzystywania ich dla wzbogacania własnej wiedzy; stara się uczyć samodzielnie w oparciu o dostępną literaturę, krytycznie oceniając stan własnej wiedzy [W2-GS-S1-064_5] |
1GS_K2 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [W2-GS-S1-064_l_1] | 20 |
Demonstration-imitation [c06] Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] |
course work |
W2-GS-S1-064_1 |
lecture [W2-GS-S1-064_w_1] | 10 |
Screen presentation [c07] |
course work |
W2-GS-S1-064_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |