Descriptive Geometry
Field of study: Applied Geology
Programme code: W2-S1GS19.2024

Module name: | Descriptive Geometry |
---|---|
Module code: | W2-GS-S1-026 |
Programme code: | W2-S1GS19.2024 |
Semester: | summer semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu "Geometryczne podstawy analizy przestrzennej" jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej poprzez ćwiczenie jednoznacznego odwzorowywania figur przestrzennych na płaszczyźnie. Konieczność przedstawiania przestrzennych i liniowych struktur geologicznych na płaszczyźnie wymaga znajomości i zrozumienia zasad rzutowania. Wszelkie opracowania kartograficzne bazują na założeniach geometrycznych, więc właściwe ich rozumienie i wiedza, w jaki sposób zostały sporządzone jest niezbędna do poprawnego ich wykonywania i pełnego z nich korzystania. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna podstawowe pojęcia z zakresu geometrii wykreślnej, geometrycznych podstaw analizy przestrzennej, pogłębia wiedzę w zakresie wybranej problematyki, w tym np. wybrane zagadnienia z rzutu cechowanego, rzutu prostokątnego. [W2-GS-S1-026_1] |
1GS_W1 [1/5] |
opisuje i wyjaśnia zjawiska przestrzenne oraz przyczyny i skutki w zakresie rozmieszczenia przestrzennego związanego z geologią i górnictwem. [W2-GS-S1-026_2] |
1GS_W2 [1/5] |
potrafi skonstruować proste relacje i zależności przestrzenne związane z podstawowymi zagadnieniami budowy geologicznej. [W2-GS-S1-026_3] |
1GS_U3 [1/5] |
zyskuje umiejętność wykonania projekcji kartograficznej i wizualizacji danych przestrzennych dotyczących budowy geologicznej. Uzyskuje zrozumienie relacji przestrzennych zdolność działania w sposób odnoszący się do przestrzeni. [W2-GS-S1-026_4] |
1GS_U4 [1/5] |
w podejściu do geometrycznych podstaw analizy przestrzennej wykazuje aktywną postawę do poznawania rzeczy wielowymiarowych i wykorzystywania ich dla wzbogacania własnej wiedzy; twórczego myślenia oraz otwartości na przestrzenne rozumienie zjawisk i procesów geologicznych. [W2-GS-S1-026_5] |
1GS_U11 [1/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [W2-GS-S1-026_l_1] | 12 |
Activating method – educational games [b03] Activating methods: a case study [b07] Reconstruction / reproduction [d04] Internship [e05] |
course work |
W2-GS-S1-026_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |