Interdisciplinary challenges of natural sciences
Field of study: Applied Geology
Programme code: W2-S1GS19.2024

Module name: | Interdisciplinary challenges of natural sciences |
---|---|
Module code: | W2-GS-S1-400 |
Programme code: | W2-S1GS19.2024 |
Semester: | winter semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu „Interdyscyplinarne wyzwania nauk przyrodniczych” jest umożliwienie studentowi poznania tych obszarów nauk przyrodniczych, gdzie dla poszerzenia istniejącego stanu wiedzy niezbędne jest interdyscyplinarne wykorzystanie metod i strategii poznawczych różnych dziedzin. Na przykładach badań naukowych z dziedzin takich jak kosmochemia, geologia/geochemia/mineralogia, archeometria i ochrona środowiska student zostanie zapoznany z wyzwaniami, jakie stawia przed badaczem nowoczesne podejście do badań przyrodniczych. Jednocześnie student uzyska podstawową wiedzę i umiejętności praktyczne, niezbędne do zrozumienia metod stosowanych w naukach przyrodniczych. Po osiągnięciu efektów kształcenia modułu, integracja między różnymi dziedzinami wiedzy pozwoli studentowi w rozwijaniu głębokiego i jednocześnie spójnego rozumienia nauk przyrodniczych oraz świata. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk przyrodniczych [W2-GS-S1-400_1] |
1GS_W1 [2/5] |
zna uwarunkowania środowiskowe działalności gospodarczej człowieka w zakresie nauk o Ziemi [W2-GS-S1-400_2] |
1GS_W6 [2/5] |
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania prostych i typowych, problemów z dziedziny nauk przyrodniczych [W2-GS-S1-400_3] |
1GS_W6 [3/5] |
potrafi przeprowadzić wybrane eksperymenty przyrodnicze [W2-GS-S1-400_4] |
1GS_U10 [1/5] |
potrafi brać udział w debacie – przedstawiać jasno i oceniać obiektywnie różne opinie i stanowiska, szukając argumentów naukowych oraz dyskutować o nich. [W2-GS-S1-400_5] |
1GS_U7 [2/5] |
potrafi śledzić osiągnięcia nauk o Ziemi i środowisku, w tym najnowsze postępy technologiczne oraz konfrontować je z innymi dziedzinami nauki. Zdaje sobie sprawę z konieczności ciągłego pogłębiania wiedzy. [W2-GS-S1-400_6] |
1GS_U11 [2/5] |
jest świadomy rzetelności zdobytej wiedzy i konieczności konfrontowania z nią obiegowych opinii pochodzących z różnych źródeł. [W2-GS-S1-400_7] |
1GS_K1 [2/5] |
jest świadomy ograniczonego zakresu zdobytej wiedzy i konieczności poszukiwania nowych informacji z wykorzystaniem rzetelnych i pewnych źródeł [W2-GS-S1-400_8] |
1GS_K2 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
laboratory classes [W2-GS-S1-400_l_1] | 12 |
Laboratory exercise / experiment [e01] Internship [e05] Conceptual work [f03] |
course work |
W2-GS-S1-400_3 |
lecture [W2-GS-S1-400_w_1] | 12 |
Explanation/clarification [a05] Problem-based lecture [b01] Activating methods: a case study [b07] Screen presentation [c07] |
course work |
W2-GS-S1-400_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] | Activities complementary to the classes | a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |