Legal aspects of speech therapy
Field of study: Speech Therapy
Programme code: W1-S1LO19.2024

Module name: | Legal aspects of speech therapy |
---|---|
Module code: | W1-LO-S1-APDL |
Programme code: | W1-S1LO19.2024 |
Semester: | summer semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Podczas zajęć student_ka zdobędzie kompleksową wiedzę dotyczącą prawnych aspektów zawodu logopedy. Prezentowana będzie wiedza w zakresie źródeł prawa obowiązujących w ramach rodzimego porządku normatywnego oraz konkretnych uwarunkowań prawnych dotyczących wykonywania zawodu logopedy. Studenci/studentki zdobędą wiedzę w zakresie możliwych form prawnych świadczenia pracy jako logopeda/prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Istotne będzie także wykształcenie umiejętności samodzielnej analizy i interpretacji tekstów prawnych i prawniczych, a także wykształcenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania źródeł sprzyjających uzupełnianiu i aktualizacji własnej wiedzy prawnej i, dzięki temu, rozwijaniu kompetencji społecznych i językowych. Zajęcia będą sprzyjać uświadomieniu istotnej roli wiedzy prawnej w życiu człowieka (w kontekście społecznym i zawodowym) oraz konieczności wykonywania przyszłego zawodu w sposób profesjonalny, normatywnie adekwatny. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma wiedzę na temat pracy logopedów w Polsce i na świecie, metod ich pracy z osobami z różnymi zaburzeniami mowy, wykorzystywanych przez nich narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych oraz zasad, jakimi kierują się logopedzi i celów, które chcą osiągnąć; dysponuje kompleksową, uporządkowaną wiedzą dotyczącą regulacji prawnych normujących kwestie związane z wykonywaniem zawodu logopedy. Ma wiedza w zakresie form prawnych i zasad wykonywania pracy jako logopeda/prowadzenia własnej działalności gospodarczej [APDL_1] |
LO_W04 [4/5] |
ma wiedzę na temat prawnych uwarunkowań funkcjonowania placówek oświatowych, w których pracują logopedzi oraz tworzenia przez nich dokumentów (pism urzędowych), w tym dotyczących prawa autorskiego [APDL_2] |
LO_W07 [4/5] |
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności prywatnej oraz ma wiedzę o metodach i technikach pozyskiwania oraz zabezpieczania danych w działalności logopedycznej; ma wiedzę na temat ekonomicznych uwarunkowań działalności logopedów [APDL_3] |
LO_W08 [3/5] |
umie zaprojektować działania profilaktyczne w szkole: konstruować klasowe i szkolne programy wychowawczo-profilaktyczne, promocję i ochronę zdrowia uczniów; diagnozę nauczycielską w kontekście działań profilaktycznych; zna zagadnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – regulacje prawne, formy i zasady udzielania wsparcia [APDL_4] |
LO_KN_W17 [3/5] |
potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego; ma świadomość istotnego znaczenia wiedzy prawnej w życiu człowieka [APDL_5] |
LO_KN_U18 [4/5] |
jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy; ma przekonanie o ważności wykonywania przyszłego zawodu w sposób profesjonalny, w zgodzie z obowiązującymi regulacjami prawnymi [APDL_6] |
LO_K03 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [APDL_W] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] |
course work |
APDL_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |