Preschool and school pedagogy
Field of study: Speech Therapy
Programme code: W1-S1LO19.2024

Module name: | Preschool and school pedagogy |
---|---|
Module code: | W1-LO-S1-PPS |
Programme code: | W1-S1LO19.2024 |
Semester: | summer semester 2024/2025 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 5 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach modułu „pedagogika przedszkolna i szkolna” student_ka zdobywa bazową wiedzę dotyczącą rozwoju ucznia i jego funkcjonowania w szkole i przedszkolu. Student/studentka ma wiedzę na temat edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, potrafi zidentyfikować ewentualne trudności z nią związane i tak zaplanować wsparcie, by dziecko uzyskało pomoc zgodną z jego potrzebami i możliwościami. Osoby studiujące rozpoznają również zainteresowania dzieci i potrafią je rozwijać. Dokonują wnikliwej obserwacji nie tylko uczniów, ale również siebie, doskonaląc swój warsztat i współpracując z innymi nauczycielami, specjalistami. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
dysponuje wiedzą na temat pedagogiki przedszkolnej i szkolnej, zna terminologię z nimi związaną [PPS_1] |
LO_W01 [4/5] |
ma informacje na temat ogólnego rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa i adolescencji; zna potrzeby, możliwości oraz ograniczenia, trudności uczniów; ma wiedzę na temat ich wychowania oraz konieczności rozwijania zainteresowań poprzez różnorodne formy, metody i aktywności [PPS_2] |
LO_KN_W06 [4/5] |
zna zagadnienia związane ze szkołą jako instytucją wychowawczą i zawodem nauczyciela; rozumie cel pracy opiekuńczo-wychowawczej; ma wiedzę o nauczycielach oraz uczniach, o zasadach ich współpracy; zna metody wychowawcze oraz zasady współpracy szkoły i rodziny ucznia [PPS_3] |
LO_KN_W15 [3/5] |
potrafi dokonać wnikliwej obserwacji rozwoju uczniów, ich potrzeb, zachowań, sposobu funkcjonowania w życiu społecznym; potrafi rozpoznawać zarówno ich trudności edukacyjne, jak i konieczność rozwijania zainteresowań i uzdolnień, zna proces wspomagania ucznia w projektowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz znaczenie uczenia się przez całe życie [PPS_4] |
LO_KN_W21 [5/5] |
potrafi wdrażać działania profilaktyczne w placówce oświatowej związane z wcześniejszą wnikliwą analizą sytuacji i zdarzeń pedagogicznych – również tych stanowiących zagrożenie [PPS_5] |
LO_KN_U14 [4/5] |
potrafi współpracować w zespole terapeutycznym, uczyć się od innych i korzystać z poczynionych obserwacji [PPS_6] |
LO_KN_U20 [4/5] |
okazuje empatię i zrozumienie uczniom; rozumie konieczność niesienia pomocy uczniom potrzebującym wsparcia [PPS_7] |
LO_K04 [5/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PPS_C] | 30 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] |
course work |
PPS_4 |
lecture [PPS_W] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Explanation/clarification [a05] |
course work |
PPS_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |