Introduction to pedagogy for teachers Field of study: Speech Therapy
Programme code: W1-S1LO19.2024

Module name: Introduction to pedagogy for teachers
Module code: W1-LO-S1-WPN
Programme code: W1-S1LO19.2024
Semester: winter semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Purpose and description of the content of education:
Student_ka zdobywa bazową wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej – zna przedmiot jej zainteresowań oraz zadania do niej należące. Zna treści związane z wychowaniem oraz kształceniem dzieci i młodzieży, posiada wiedzę na temat konkretnych nurtów, stylów, teorii, metod, technik oraz celów. Student_ka jest świadomy własnej roli w procesie wychowania dzieci, potrafi określić zakres własnych działań, umie je zaplanować i wdrożyć – często we współpracy z innymi specjalistami i nauczycielami. Rozpoznaje potrzeby uczniów i wychowanków, dlatego empatycznie i skutecznie niesie im pomoc. Student/studentka ma również wiedzę dotyczącą sposobu funkcjonowania placówki, jej strukturę a także prawo oświatowe niezbędne do rozwoju zawodowego, którego istotę rozumie.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
wie, czym jest pedagogika i jakie jest jej miejsce wśród innych nauk humanistycznych; ma wiedzę na temat jej roli w wychowaniu, edukacji i procesie kształcenia [WPN_1]
LO_KN_W09 [3/5]
ma wiedzę na temat zagadnień odnoszących się do wychowania, kształcenia, edukacji, teorii pedagogicznych oraz jej nurtów i kierunków; jest świadomy_a zmian i wyzwań edukacyjnych XXI wieku oraz zna działania profilaktyczne w szkole w zakresie konstruowania programów wychowawczo-profilaktycznych oraz promocji i ochrony zdrowia ucznia [WPN_2]
LO_KN_W10 [3/5] LO_KN_W11 [3/5] LO_KN_W17 [3/5]
zna zagadnienia związane ze szkołą i środowiskiem, tj. zasadami jej funkcjonowania jako placówki; ma wiedzę na temat wychowania: jego stylów, kontekstów, postaw; wie o trudnościach wychowawczych zarówno w szkole, klasie, jak i poza nią; zna status i rolę nauczyciela w wychowaniu uczniów; wie, jak planować swoją pracę i wyznaczać cele zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci i zależnie od danego etapu edukacyjnego; [WPN_3]
LO_KN_W12 [3/5] LO_KN_W13 [3/5] LO_KN_W15 [3/5] LO_KN_W16 [3/5]
na podstawie zdobytej wiedzy potrafi identyfikować problemy stanowiące zagrożenie w przedszkolu, szkole i innej placówce oświatowej i na ich podstawie zaplanować i wdrożyć odpowiednie działania profilaktyczne oraz zajęcia opiekuńczo-wychowawcze [WPN_4]
LO_KN_U14 [5/5] LO_KN_U16 [5/5] LO_KN_U17 [5/5]
potrafi zaprojektować i wdrożyć działania związane z doskonaleniem własnego warsztatu pracy – samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami, specjalistami oraz środowiskiem pozaszkolnym [WPN_5]
LO_KN_U18 [4/5] LO_KN_U19 [4/5] LO_KN_U20 [4/5] LO_KN_K05 [4/5] LO_KN_K06 [4/5]
jest gotów_a do podejmowania konkretnych działań mających na celu niesienie pomocy, rozwiązywanie konfliktów i sytuacji problemowych z uwzględnieniem potrzeb dzieci; w swoich działaniach jest empatyczny [WPN_6]
LO_KN_K03 [5/5] LO_KN_K04 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [WPN_C] 30 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
course work WPN_4 WPN_5 WPN_6
lecture [WPN_W] 15 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Explanation/clarification [a05] 
course work WPN_1 WPN_2 WPN_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)