Prevention and early speech therapy intervention
Field of study: Speech Therapy
Programme code: W1-S1LO19.2024

Module name: | Prevention and early speech therapy intervention |
---|---|
Module code: | W1-LO-S1-PWIL |
Programme code: | W1-S1LO19.2024 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Treści przedmiotu obejmują niezbędne logopedzie wiadomości na temat zasad dotyczących profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej zgodnych z najnowszymi światowymi standardami, w tym interwencji ukierunkowanej na skuteczną współpracę z rodziną (family-centred practice). Studenci/studentki zapoznają się z praktycznymi strategiami profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. Zdobędą również wiedzę na temat warunków skutecznej interwencji profilaktycznej oraz źródła dostępnej wiedzy i materiałów z tego zakresu, w tym zestawy narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych w przesiewach logopedycznych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
wykazuje się znajomością teorii i zasad opisu normatywnego oraz zaburzonego procesu komunikacji językowej człowieka w ontogenezie, zna metody oceny rozwoju mowy w różnych aspektach [PWIL_1] |
LO_W04 [4/5] |
zna zasady doboru i adaptacji różnych procedur profilaktycznych oraz z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej [PWIL_2] |
LO_W09 [5/5] |
potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z profilaktyką i wczesną interwencją logopedyczną, posiada umiejętności pozwalające na zaprogramowanie i wdrażanie wybranych strategii profilaktycznych, a także z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej [PWIL_3] |
LO_U01 [5/5] |
potrafi współdziałać w zespole terapeutycznym wdrażającym strategie z zakresu profilaktyki logopedycznej [PWIL_4] |
LO_U09 [4/5] |
jest gotów do kompetentnego wdrażania interwencji logopedycznej z zakresu profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. Wykazuje gotowość do pełnienia roli logopedy jako specjalisty działającego na rzecz tworzenia jak najlepszych warunków do komunikowania się ludzi oraz promowania najlepszych zasad komunikacji międzyludzkiej [PWIL_5] |
LO_K02 [3/5] |
rozumie konieczność szerokiej współpracy z innymi specjalistami z dziedzin nauk humanistycznych, nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej w zakresie niezbędnym do wdrażania skutecznych działań z zakresu profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej [PWIL_6] |
LO_KN_K06 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PWIL_C] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] |
course work |
PWIL_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |