Mid-year professional teaching practice in a primary school
Field of study: Polish Philology
Programme code: W1-S1FP19.2024

Module name: | Mid-year professional teaching practice in a primary school |
---|---|
Module code: | W1-FP-PN-S1-SPNSP |
Programme code: | W1-S1FP19.2024 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Przedmiot praktycznie przygotowuje do zawodu nauczyciela w szkole podstawowej. Student odbywa zajęcia w szkole, konsultuje je z nauczycielem, prowadzącym zajęcia oraz z grupą. W ich ramach poznaje praktyczne podstawy zawodu nauczyciela, poznaje w działaniu budowę i cele lekcji, zastosowanie metod i form pracy, obserwuje lekcje w szkole podstawowej (jawna obserwacja nieuczestnicząca kontrolowana), przygotowuje scenariusze i prowadzi lekcje próbne, a następnie omawia je z nauczycielem akademickim i pozostałymi studentami w grupie (rozmowa pohospitacyjna/rozmowa pohospitacyjno-metodyczna). |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna i rozumie podstawową wiedzę w zakresie psychologii, pedagogiki, dydaktyki (rozumie istotę rozwoju, wychowania i uczenia) a także potrafi posługiwać się nią w celu obserwacji, diagnozowania i analizowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań polonistycznych (praktycznych) na drugim etapie edukacyjnym. Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: B3.W01 [01] |
K_W09 [3/5] |
Zna i rozumie wiedzę i umiejętności z zakresu literatury i nauki o języku, a jednocześnie ma uporządkowaną wiedzę na temat: relacji nauczyciel-uczeń; indywidualizacji pracy pedagogicznej i dydaktycznej uwzględniającej potrzeby i możliwości uczniów; problemów wychowawczych i diagnozy, kontroli i oceny wyników kształcenia polonistycznego uczniów. Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: B2.U6, B3.U1, B3.U2 [02] |
K_W01 [3/5] |
Potrafi wiedzę i umiejętności z zakresu literatury i języka przełożyć na konkretne działania metodyczne, uwzględniając indywidualne potrzeby ucznia, a także wykorzystując dostępne materiały, środki, metody i formy pracy, środki multimedialne i technologię informacyjną w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych. Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: D1.U8, D1.U9 [03] |
K_U06 [3/5] |
Zna podstawowe dokumenty dydaktyczne (podstawę programową, programy, podręczniki) realizowane na drugim poziomie nauczania, potrafi je analizować i oceniać dla właściwego kształcenia polonistycznego na drugim etapie edukacyjnym. Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: B3.W2, B3.U2, D2.W3 [04] |
K_U08 [3/5] |
Jest gotowy do odpowiedzialnego zachowania w roli praktykanta uczestniczącego w lekcjach: buduje swój autorytet w relacji z uczniami i innymi nauczycielami, zachowuje się w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami i normami etycznymi. Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: D.2.K1, D2.U1, D2.U3 [05] |
KN.2023_U11 [4/5] |
Przygotowując konspekt lekcji, potrafi ocenić przydatność literaturoznawczych i językoznawczych metodologii badania tekstu oraz metod nauczania. Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: B3.U5, D1.U7 [06] |
K_U06 [3/5] |
Jest gotów do odpowiedzialnego traktowania dziedzictwa kulturowego regionu i kraju i upowszechniania wiedzy o polskiej i regionalnej kulturze. Realizuje szczegółowe efekty uczenia się D.2.K1 [07] |
K_K06 [3/5] |
Zna przepisy prawa oświatowego; jest gotów do zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w każdej sytuacji dydaktycznej, wspierania ich rozwoju, pracowania na rzecz jakości pracy polonistycznej i szkoły. Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: D2.K1, B3.W2, D2.W3 [08] |
K_W10 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [Wr] | 30 |
Activating method – peer learning [b08] Internship [e05] |
course work |
01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |